امام جمعه موقت شهرکرد، با اشاره به اینکه جهان اسلام، بیش از گذشته نیازمند همدلی و وحدت است، تأکید کرد: توطئه جدایی دین و سیاست، با پیروی از ولایت خنثی می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد احمدی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به سالروز شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام) و آغاز امامت و ولایت حضرت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، با بیان حدیثی، تاکید امام حسن عسگری (ع) بر لزوم تقلید عامه  مردم از فقها و عالمان در عصر غیبت  را یادآور شد و گفت: اطاعت از ولی فقیه یک حجت شرعی بر تمام  مسلمانان است.

وی افزود: فتنه‌گران همواره به دنبال جدا کردن دین  از سیاست هستند که می‌طلبد مسلمانان با بصیرت، موقع شناسی و پیروی از ولایت فقیه،  نظام را توطئه‌های شوم دشمنان مصون نگه دارند.

خطیب موقت جمعه شهرکرد گفت: انتظار به منزله دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص)، دفاع از ولایت فقیه و دفاع از خون شهدا و انقلاب اسلامی است و کسانی که به بهانه انتظار، گوشه نشینی می کنند راه درستی را نمی روند، چرا که انتظار به منزله در میدان بودن و دفاع از ولایت فقیه و ارزش های انقلاب و اسلام است.

احمدی، با بیان این که امام حسن عسگری (ع) برای پنهان کردن خبر ولادت امام عصر (عج) از دست دشمنان و اثبات ولایت حضرت بقیه الله (عج) و آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت، تلاش های فراوانی را انجام داده بودند، گفت: آگاه سازی و تربیت انسان‌های مهذب  و متدین از مهم‌ترین اقدامات امام (ع) محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد، با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: استکبار جهانی به دنبال بر هم زدن وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف در جهان اسلام است اما وحدت جهان اسلام باعث خثنی شدن توطئه نظام استکباری می شود.
حجت الاسلام احمدی افزود: وحدت نیاز اساسی و اصلی جهان اسلام است تا در برابر قدرت های مستکبر ایستادگی کند.
وی تاکید کرد: مردم ایران امروز زیر پرچم ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دارای وحدت می باشند و این وحدت باعث هراس دشمنان شده است.
به گفته وی؛ مقام معظم رهبری تفرقه افکنی را حرام شرعی، خیانت به اسلام و کمک به دشمن عنوان کرده اند و کسانی که به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند، در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.
امام جمعه موقت شهرکرد، به برودت هوا در استان چهارمحال و بختیاری و کشور هم اشاره کرد و از مردم خواست در مصرف گاز تا آنجا که ممکن است صرفه جویی کنند./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.