همگرایی مسلمانان در تمام شرایط و زمان یک اصل مهم و ضروری است اما شاید در شرایط امروز از همه سال‌ها مهم تر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، فرماندار معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: اگر همگرایی و وحدت شیعه و سنی بیش از پیش در استان تقویت شود دشمن نمی‌تواند سوء استفاده کند.نجف لکزایی افزود: با اشاره به ضرورت همگرایی و وحدت در سطح منطقه نیز گفت: در بخش منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگر نیاز به همگرایی داریم.

رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: شرایط فعلی بسیار بدتر است زیرا گروه‌های تکفیری اهل سنت و شیعه وادیان دیگر را مورد هجوم قرار داده‌اند، این شرایط نشان می‌دهد بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همگرایی داریم.

این مسئول با بیان اینکه هدف استکبار دامن زدن به اختلافات درون جامعه اسلامی است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری همگرایی و وحدت در میان مسلمانان باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح ملی نیز چهار عنصر رهبری، دولت، مردم و دین و مکتب اگر به هم بپیوندند یک جامعه رو به پیشرفت می‌رود.

لکزایی افزود: رمز پیروزی انقلاب اسلامی این بود که مردم ایران تبدیل به یک امت شدند، پشت سر امام راحل قرار گرفتند و امام به پشنوانه آنها در مقابل طاغوت ایستاد.

وی اضافه کرد: امت اسلامی امروز هم باید به یک رهبری واحد اقتدا کرده و تجربه خود را در برخورد با نظام سلطه نشان دهند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع)تصریح کرد : امیدواریم بر اساس تبعیت از امام مسلمین در مقابل نظام سلطه بیشتر شاهد شکوفایی و ارتقا جهان اسلام باشیم.

وی خاطرنشان کرد :امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عزت به عنوان کانون امنیت در منطقه خاورمیانه است که خط مشی اصولی و غیر قابل تغییر داشته که همان ایجاد وحدت و انسجام در بین ملت‌ها و دولت‌های مسلمان بوده است.

وی ادامه داد: مسلم است که دنیای امروز نیازی مبرم به همگرایی و اتحاد در عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و جهان اسلام باید بیش از پیش بر همگرایی بین کشورهای اسلامی تکیه کند، هرچه اتحاد و همگرایی کشورهای اسلامی پر رنگ تر شود فرصت‌های بیشماری برای اظهار وجود و قدرت نمایی امت اسلامی در برابر زیاده خواهی‌های دنیای استکبار مهیا می‌شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت ، زمینه ، ساز ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.