دکتر علی منافی نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روشهایی مانند لیزر، استمسل و PRP در همه جای دنیا دیده میشود، گفت: در این زمینه باید روشنگری صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از اطلاع رسانی بر عهده انجمن و بخشی وظیفه جراحان و رسانه هاست، تصریح کرد: روشن شدن اذهان باعث میشود مردم بدانند برای درمان زیبایی به کجا مراجعه نمایند.
نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران ادامه داد: متاسفانه افراد جامعه ما خیلی سریع جذب مواردی میشوند که نتیجه مشخصی ندارند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد بروز عارضههای ژل پاژ که ۱۲ سال است که برای پر کردن چین و چروک و حجم دادن استفاده میشد، هستیم به طوری که عوارض متعددی شامل جابجایی ژل، بدشکلیها و... هستیم.
دکتر منافی با تاکید به اینکه در اکثر مواردی که دچار عارضه شدهاند تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام شده است، یادآور شد: هر روز شاهد مراجعه کسانی به مطبها هستیم که درخواست تخلیه یا بهبود حساسیتهای پوستی، واکنشهای بافتی التهابی و بدشکلیهای ناشی از تزریق ژل دارند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارت دقیقی به این عرصه صورت نمیگیرد، گفت: مجوزهای لازم برای ورود این نوع ژلها باید غیرقانونی اعلام شده و قطع شود در حالیکه متاسفانه هنوز شاهد ورود این ژل به کشور هستیم.
نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران تصریح کرد: متخصصین و جراحان پلاستیک با عوارض این نوع ژل آشنایی دارند آنرا تزریق نکرده و اقدام به تزریق چربی که بیعارضهترین و بهترین استاندارد طلایی است میکنند.
وی با تاکید به اینکه قاطی شدن طبابت با تجارت از جمله مسائلی است که برای جامعه مشکل ساز بوده و عوارضی را به همراه دارد، گفت: طبابت اصول خاصی دارد که رعایت آن سلامت افراد را در پی دارد در حالی که تجارت چنین محدودیتی نداشته و فقط به فکر سودآوری است.
وی با اشاره به عدم اطلاع رسانی از سوی رسانهها تصریح کرد: متاسفانه رسانهها خبر را تجاری کرده و اقدام به خرید و فروش آن میکنند به طوری که در بسیاری از موارد رسانه به وظیفه خود که اطلاع رسانی است عمل نکرده و بیشتر تجاری فکر میکنند.
نائب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران با بیان اینکه PRP از جمله مواردی است که تاثیر ناشناختهای دارد و تزریق PRP و تزریق آب یکسان است و هیچ تاثیری ندارد، ادامه داد: طی سالهای گذشته PRP به عنوان فاکتور رشد شناخته شده و برای ترمیم زخمها به عنوان کمک به ترمیم زخم کاربرد داشته و به عنوان پرکننده هیچ نقشی ندارد.
وی در پایان با تاکید به اینکه کنترل تبلیغات نقش مهمی دارد که وزارت بهد اشت باید در این عرصه جلوی تبلیغات سوء را بگیرد خاطرنشان کرد: جراحی بینی با لیزر دروغ بزرگی است که با سوء استفاده از اسم لیزر به تبلیغات آن میپردازند.
انتهای پیام/