مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور، از معرفی نرم افزار موسوعه النبی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اکبر پوست چیان  بیان کرد: دانشنامه موسوعة النبی حاوی متن 246 عنوان کتاب فارسی و عربی و انگلیسی در 894 جلد با موضوع پیامبر اکرم(ص) و برخورداری از دامنه های مختلف است.


وی گفت: ارائه واژه نامه مرتبط با پیامبر اکرم(ص) و مباحث جانبی، امکان دسته بندی و جمع آوری اطلاعات به صورت نمودار درختی، 10 عنوان لغت نامه در 62 جلد با قابلیت جستجو از ویژگی های این دانشنامه است.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور بیان کرد: بیش از 6 هزار و 800 کلید واژه، چهار هزار و 100 نمایه، 36 هزار موضوع استخراج شده از سخنان پیامبر(ص) برگرفته از کتاب بحارالانوار و نمایش 82 تصویر و 108 نقشه در بخش نگارخانه از دیگر محتویات این دانشنامه است.

وی گفت: نمايه‌زنی، حاشيه‌نويسی، علامت‌گذاری و رنگی كردن، يادداشت‌برداری و ذخيره متون با فرمت Rtf،Unicode و يا Ansi، ارسال متن يادداشت شده از طريق پست الكترونيكی از جمله توانايی‌های پژوهشی اين نرم‌افزار است.

پوست چیان با اشاره به امکانات این نرم افزار افزود: متن ۲۴۶ عنوان کتاب فارسی و عربی در ۸۹۴ جلد مرتبط با رسول اكرم(ص) با دامنه‌های متنوع، ارائه واژه نامه مرتبط با پیامبر اکرم(ص) و مباحث جانبی، امکان دسته ‌بندی و جمع‌آوری اطلاعات به صورت نمودار درختی، ارائه آیات و کلمات قرآنی مربوط به پیامبر اعظم(ص) همراه با اتصال به تفسیر و شان نزول آنها، نمایش شجره‌‌نامه انساب رسول اكرم(ص) و ذریه آن حضرت و متن زیارات و ادعیه مربوط به پیامبر اعظم(ص) با قابلیت ترجمه و پخش صوت از امکانات دانشنامه موسوعة النبی است.

وی گفت: از محتویات این دانشنامه می‌توان به کتابخانه تخصصی پیامبر اعظم(ص) مشتمل بر ۲۴۶ عنوان كتاب در ۸۹۴ جلد از منابع معتبر به زبان فارسی و عربی، ارائه بیش از 6 هزار و 800 کلید واژه، 41 هزار نمایه و 36 هزار موضوع استخراج شده از سخنان رسول اکرم(ص) برگرفته از کتاب بحار الانوار، نمایش ۸۲ تصویر و ۱۰۸ نقشه در بخش نگارخانه، ارائه آیات و کلمات قرآنی مربوط به پیامبر اعظم(ص) همراه اتصال به تفسیر و شأن نزول آنها، متن زیارات و ادعیه نبوی به همراه ترجمه و صوت اشاره کرد.

 

برچسب ها: قم ، دانشنامه ، موسوعه ، النبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.