فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد :شماری از جوانان فرانسوی و خارجی‌های جوانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، برای جنگ به سوریه رفته‌اند که شمار آنها 700 تن ارزیابی شده است این رقم بسیار زیادی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، اولاند با ابراز نگرانی از این پدیده، افزود: برخی از این افراد کشته شدند. مادری گفت که دو فرزندش در سوریه به قتل رسیدند.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی خود که هر شش ماه برگزار می شود، گفت: ما باید مانع از رفتن این جوانان به سوریه شویم و علیه شبکه‌ها و کانون‌های حامی تروریسم اقدام کنیم.
اولاند به بررسی این مسئله متعهد شد و عنوان کرد :کسانی که این پدیده را جدی نمی‌گیرند و بر آن سرپوش می‌گذارند بهای سنگینی خواهند پرداخت.

فرانسوا مولان دادستان کل پاریس اخیرا درباره وجود شبکه های مختلف یارگیری برای جنگ در سوریه هشدار داده و گفته بود: بیش از 400 تن آماده هستند که یا فرانسه را به مقصد سوریه ترک کنند یا از جنگ سوریه به فرانسه بازگردند. این تهدید دو سویه‌ای است و ارگان‌های ذی صلاح باید همچنان درخصوص این امر محتاطانه عمل کنند.

براساس این گزارش، هلاکت 20 تبعه فرانسوی در سوریه تأیید شده است. والدین یک جوان فرانسوی که برای جنگ علیه ارتش سوریه رفته بود، هفته گذشته اعلام کردند فرزندشان در جریان عملیات انتحاری مرد. یکی دیگر از فرزندان آنها ماهها قبل در سوریه کشته شد.

در کنفرانس خبری روز گذشته همچنین اولاند پاسخی در مورد وضعیت رابطه‌اش با والری تریروایلر بانوی اول فرانسه نداد.

خبرنگاری از فرانسوا اولاند سئوال کرد که آیا والری تریروایلر کماکان بانوی اول فرانسه است. اولاند گفت بعدا به این موضوع پاسخ خواهد داد.

اولاند افزود به سئوال‌ها در این باره پیش از سفرش به آمریکا پاسخ خواهد داد. او گفت که زندگی خصوصی‌اش باید خصوصی بماند.

والری تریروایلر، شریک زندگی اولاند از روز جمعه به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رابطه آقای اولاند با یک هنرپیشه در بیمارستان بستری شد.

دستیاران تریروایلر به رسانه‌های فرانسوی گفته‌اند که پس از شنیدن این خبر، "شوکه" شده است. او و فرانسوا اولاند از سال 2007 با یکدیگر بوده‌ و در کاخ الیزه، مقر رسمی ریاست جمهوری در کنار هم زندگی می‌کنند.

قرار بود والری تریروایلر روز دوشنبه بیمارستان را ترک کند اما گفته شد که پزشکان به او توصیه کرده‌اند که کماکان در بیمارستان استراحت کند.

هفته پیش مجله‌ کلوزر در فرانسه با انتشار خبری مدعی شد رئیس جمهوری که با ژولی گیه، هنرپیشه رابطه خصوصی دارد.

اولاند گزارش این مجله را تکذیب نکرده اما گفته است که انتشار این گزارش، به منزله نقض حریم شخصی او است و به آن اعتراض کرده است.

اولاند تا کنون ازدواج نکرده است. شریک قبلی او سگولن رویال، از رهبران سوسیالیست‎‌های فرانسه است و این دو از زندگی مشترک خود چهار فرزند دارند. فرانسوا اولاند سرانجام رویال را به خاطر دلبستگی به خانم تریروایلر ترک کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار