شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
در کشور ژاپن مرد ميليونري زندگي مي کرد که از درد چشم خواب نداشت و براي مداواي چشم دردش از انواع قرص ها و آمپول ها استفاده کرده بود اما نتيجه چنداني نگرفته بود. پس از مشاوره فراوان با پزشکان و متخصصان زياد، درمان درد خود را مراجعه به يک راهب مشهور ديد. به راهب مراجعه کرد و راهب نيز پس از معاينه وي به او پيشنهاد داد مدتي به هيچ رنگي به جز رنگ سبز نگاه نکند. ميليونر به تمام مستخدمان خود دستور داد تمام اسباب و اثاثيه خانه را به همين رنگ تغيير دهند. پس از مدتي رنگ ماشين، ست لباس اعضاي خانواده و مستخدمان و هر آنچه به چشم مي آمد را به رنگ سبز و ترکيبات آن تغيير داد و البته چشم دردش هم تسکين پيدا کرد. بعد از مدتي مرد ميليونر براي تشکر از راهب وي را به منزلش دعوت کرد.
راهب که با لباس نارنجي رنگ به منزل او وارد شده بود متوجه شد بايد لباسش را عوض کند و رنگ سبز به تن کند. راهب از ميليونر درباره تسکين چشم هايش پرسيد؛ مرد ثروتمند هم بعد از تشکر بابت بهبود چشم هايش گفت: «اما اين گران ترين مداوايي بود که تاکنون داشتم.» مرد راهب با تعجب به بيمارش گفت: «اما اين ارزان ترين نسخه اي بوده که تاکنون تجويز کرده بودم. براي مداواي چشم دردتان، تنها کافي بود عينکي با شيشه سبز خريداري کنيد و هيچ نيازي به اين همه مخارج نبود.» بعد هم گفت: « تغيير دنيا کار احمقانه اي است اما تغيير نوع نگاه مان به زندگي ارزان ترين و موثرترين روش است.»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار