پرونده 72 میلیارد ریالی پولشویی در استان چهارمحال و بختیاری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از کشف پرونده پولشویی به ارزش 72 میلیارد و 200 میلیون ریال در این استان خبر داد.
سرهنگ نورعلی یاری گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت  ک – ن رئیس سابق یکی از بانک های این استان با تبانی با روسای دو بانک دیگر اقدام به جابجایی وجوه دولتی بدون پشتوانه با هدف حساب سازی و اخذ تسهیلات با ایجاد معدل حساب به نفع خود و شخصی به نام م – ع کرده را دریافت کردند.
وی اضافه کرد: بر اساس مستندات، این افراد سود کلانی نیز از بابت این پولشویی کسب کرده بودند و ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری نیز تحقیقات گسترده ای را در خصوص این پرونده آغاز کردند.
سرهنگ یاری ادامه داد: بررسی های ماموران، وقوع 72 میلیارد و 200 میلیون ریال پولشویی را آشکار کرد و چهار عامل این پرونده شناسایی و در عملیاتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: متهمان در تحقیقات و بازرسی های انجام شده و پس از ارائه مدارک و مستندات کافی از سوی مأموران به ارتکاب عمل خود مبنی بر پولشویی و سود کلان ناشی از اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی اعتراف کردند.
به گفته سرهنگ نورعلی یاری، متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که برای دو متهم قرار وثیقه صادر شد و دو متهم دیگر نیز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.