رئیس سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: به زودی مجوز ورود کامیون‌های دست دوم با عمر سه ساله اخذ می‌شود.

"داوود کشاورزیان" در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کاهش سرعت یکی از وظایف اصلی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در حال حاضر وزرات راه و شهرسازی را مکلف کرده‌ایم که برای افزایش ایمنی جاده‌ها، سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهد.
 
وی در ادامه افزود:‌ پلیس راهور ناجا پیشنهادی را مبنی بر کاهش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه کرده به گونه‌ای که در آزادراه‌ها سرعت از 110 کیلومتر به 90 کیلومتر کاهش پیدا کند و در بزرگراه ها نیز به همین نسبت سرعت کاهش یابد.
 
کشاورزیان با اشاره به اینکه در قانون اجازه ورود کامیون‌های دست دوم به کشور با عمر کمتر از 3 سال داده شده است، گفت: برداشتی که مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت و گمرک داشته‌اند، این است که این کامیون‌ها باید صفر کیلومتر باشد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حالیکه قانون‌گذار بر صفر کیلومتر بودن این کامیون‌‌ها تاکید نکرده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: با وزارت صنعت، معدن و تجارت به تفاهم رسیده‌ایم که مجوز ورود این کامیون‌های دست دوم با عمر کمتر از سه سال را اخذ کنیم و در حال رایزنی برای جلب بخش خصوصی هستیم.
 
*اسکانیا مقصر نیست / دستکاری رانندگان عامل اصلی "تصادفات" هستند

کشاورزیان با بیان اینکه تولید اتوبوس‌های اسکانیا بر اساس استانداردهای اروپایی است، گفت: این اتوبوس‌ها مورد تأیید وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد است.
 
وی در ادامه افزود: این اتوبوس‌ها فاقد اشکال است و کاربران و رانندگان مقصر اصلی حادثه‌ها هستند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، کاربران و رانندگان اتوبوس‌ها خود را دستکاری می‌کنند، گفت: عامل اصلی تصادف و اتفاقات در جاده‌ها ناشی از همین دستکاری‌ها در اتوبوس‌های اسکانیا است.
 
رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای در ادامه اظهار داشت: در استاندارد این خودروها اشکالاتی وجود داشته که مرجع تعیین این اشکالات پلیس راهور نیست بلکه وزارت صنعت  و معدن و تجارت و سازمان استاندارد است.
 
کشاورزیان در ادامه افزود: مرکز واحد فنی و مدیران فنی این سازمان موظف هستند که در تمامی طول سال خودروهای خود را از لحاظ فنی کنترل کنند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پروژ‌ه‌های مختلفی را برای ارتقای ایمنی در دست دارند، گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز از جاده‌های اصلی کشور از برنامه‌های اصلی این سازمان است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در طی پنج، شش سال گذشته 4 هزار و 800 نقطه حادثه‌خیز وجود داشته که با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال برطرف شده است.
 
کشاورزیان در ادامه اظهار داشت: نقاط حادثه خیز جدید نیز شناسایی شده و به صورت پروژه‌های مستمر این سازمان در پی رفع آنها است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و دوربین‌های کنترل سرعت از دیگر پروژه‌های ایمنی در جاده‌ها است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با هماهنگی پلیس راهور به زودی شاهد سرمایه‌گذاری برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های اصلی که همواره شاهد وقوع رفتارهای پرخطر است خواهیم بود.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت نظارت بر شرکت‌ها و مدیران فنی آنها در خصوص عملکرد راننده‌ها از دیگر پروژ‌ه‌های این سازمان در بخش ایمنی جاده‌ها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کامیون ، جاده ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۰۹:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۲
اگر سرعت 120 بشه نود همه از خواب آلودگي تصادف مي‌كنن
چرا يك مرتبه 30 كيلومتر مي‌خواهيد كم كنيد
انصافتو شكر
آخرین اخبار