مدير پايانه مزري بازرگان گفت: تردد از پايانه مرزي بازرگان در 9ماهه امسال 9درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزايش يافته است.

احمد غلاميان در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار كرد: پايانه مرزي بازرگان بزرگ ترين پايانه مرزي كشور است كه در امر ترانزيت يكي از پايانه هاي مهم و فعال استان آذربايجان غربي و كشور به شمار مي رود.

وي افزود: در 9 ماه سال جاری 187 هزار دستگاه كاميون از طريق پايانه مرزي بازرگان تردد داشته است كه اين ميزان تردد نيز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 9 درصد رشد نشان مي دهدکه از این مقدار تردد 56درصد مربوط به ملیت ایرانی ، 36درصد ملیت ترک و 8درصد نیز مربوط به دیگر ملیتها بوده است .

غلاميان اضافه كرد: در پی اقداماتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای بهبود زیر ساخت هادر امر ترانزیت انجام داده و همچنین با حمایتهای دولت شاهد رشد و توسعه چشمگیر در بخش ترانزیت در کشور بودیم .

مدیر پایانه بازرگان تصریح کرد : پایانه مرزی بازرگان در بخش صادرات مقام دوم ؛ در بخش واردات مقام اول و ترانزیت نیز مقام سوم را در بین مرزهای زمینی کشور به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه در 9ماهه سال جاري در بخش ترانزيت ورودي تعداد 50 هزار دستگاه كاميون با 890 هزار تن كالا از مرز بازرگان وارد کشورمان شده اند افزود : از نظر تعداد وسايط نقليه 9 درصد و مقدار کالا 7درصد نسبت به مشابه سال قبل را رشد داشته است.

غلامیان در پایان خاطر نشان ساخت : در بخش مسافری نیز از لحاظ تردد اتوبوس و سواری طبق آمار گذرنامه پایانه مرزی بازرگان مقام اول کشوری را نیز به خود اختصاص داده است ./س

برچسب ها: کامیون ، مرزی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.