مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو کشور گفت: تاکنون 30 کیلومتر از خط آهن در دست احداث قزوین به رشت از نقطه صفر آن یعنی ایستگاه سیاه چشمه تا کوهین ریل گذاری شده است.

 


ˈمحمد پردل نژادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ افزود: برای ساخت راه آهن قزوین به رشت تاکنون 6 هزار و 700 میلیارد ریال هزینه و با توجه به شاخص های رشد اعلام شده، برای تکمیل و راه اندازی این طرح به 10 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.

وی با اشاره به وجود 11 ایستگاه قطار در این طرح اضافه کرد: طول این مسیر 164 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن حد فاصل کوهین به لوشان به علت شیب سه درجه ای آن و جلوگیری از ترافیک خط، بصورت دو خطه اجرایی می شود.

به گفته این مسوول، 40 درصد خط آهن قزوین به رشت در مناطق کوهستانی، 50 درصد در دشت و 10 درصد در تپه های ماهوری شکل واقع شده است.

پردل نژاد ادامه داد: برای به حداقل رساند آسیب به محیط زیست با همکاری دانشگاه تربیت مدرس گیلان طرح مطالعاتی این طرح انجام و تمام موارد یاد شده برای جلوگیری از تخریب های احتمالی صورت گرفته است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: این طرح در هشت قطعه و هفت پیمانکار و نظارت چهار مهندس مشاور در دست اجرا است.

وی سرعت قطارهای مسافری را 160 کیلومتر و باری را 120 کیلومتر در ساعت برای این طرح اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ریزی ها برای سال های نخست بهره برداری راه آهن قزوین به رشت سالانه جابجایی یک میلیون و 400هزار مسافر و هفت میلیون تن بار پیش بینی شده است. 
 عملیات اجرایی راه آهن در دست احداث قزوین به رشت هم اکنون با 83 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و در صورت تامین اعتبارات لازم در سال 95 به پایان خواهد رسید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.