معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 130 واحد طیور در آذربایجان غربی اصلاح ساختار شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید فضل‌الله قریشی اظهار داشت: تعداد 130 واحد طیور اصلاح ساختار شده و تعداد 251 واحد از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی نوسازی و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد تولیدات و ترویج مرغ بومی، ابراز داشت: تعداد 250 هزار قطعه جوجه یک روزه بومی در بین روستاییان آذربایجان غربی توزیع شده که گوشت حاصل از این مقدار جوجه توزیعی 200 تن گوشت ارگانیک و 750 تن تخم مرغ بومی قابل استحصال خواهد بود.

قریشی ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی و جویای کار، تامین بخشی از پروتئین خانوارهای شهری و روستایی، تولید محصول کاملا ارگانیک و طبیعی، استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی و پسماندهای غذایی و حفظ منابع ژنی این دسته از طیور با ارزش را از مزیت‌های طرح توزیع جوجه یک روزه بومی برشمرد.

وی یادآور شد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری، اصلاح ساختار فیزیکی و بهداشتی در واحدهای مرغداری، تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام، غیرفعال و راکد، احداث واحدهای پرورش مرغ تخمگذار و احداث واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش طیور آذربایجان غربی است.

قریشی احداث واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، پرورش ملکه و زنبور عسل، احداث واحدهای پرورش کبک و بلدرچین و احداث واحدهای پرورش شترمرغ را از دیگر اولویت‌های سازمان در حوزه طیور در آذربایجان غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، طیور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.