مراحل اوليه ثبت طرحهاي قولتوق، بيدگينه، ماهي، خمسه و ابريشم زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در خصوص انجمن طراحان و نقاشان فرش گفت:اقدامات اوليه از  اردیبهشت امسال در اين زمينه انجام شده است.  

جعفری افزود:منتها با توجه به اينكه متولي ثبت انجمنها ارشاد اسلامي است و  با توجه به پيچ و خم هاي اداري موجود هنوز به نتيجه نرسيده است.

وي ادامه داد : تيم هيئت موسس اين انجمن مشخص و معرفي شده بود كه با توجه به عدم احراز شرايط هيئت موسس تغيير كرده و افراد جديدي  براي اين مهم معرفي شده اند.

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان  تصریح كرد: در صورت تاييد و تاسيس نهايي اين انجمن در سال 92  مركز ملي فرش مبلغ 20 ميليون تومان جهت تجهيز در اختيار آن قرار خواهد داد.

جعفري در خصوص ثبت نقوش فرش زنجان  خاطر نشان کرد :طبق دستورالعمل بايد مدارك و ملزومات ثبت توسط اتحاديه ها تكميل شده و براي تاييد به سازمان صنعت و معدن ارسال  شود و نهايتا جهت ثبت به مركز ملي فرش ارجاع شود

وی خاطر نشان کرد:در اين راستا 5 طرح معروف زنجاني قولتوق، بيدگينه، ماهي، خمسه و ابريشم زنجان طبق ضوابط معرفي شده اند، اما با توجه به اينكه ثبت جهاني اين طرح ها نيازمند تاييد 144 كشور عضو كنوانسيون ثبت مالكيت هاي معنوي است فعلا درخواست ما عودت داده شده است و در حال حاضر يك طرح بعنوان فرش دستباف زنجان در دست پيگيري ثبت است./س


برچسب ها: فرش ، زنجان ، بین المللی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.