نقشینه گفت: در تهران، کرج و اصفهان به علت پایداری جوی از فردا غبار صبحگاهی و محلی دور از انتظار نیست و همچنین از اواخر هفته موج جدید بارش ها از شمال غرب وارد کشور می شود و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "یکشنبه 22 دی ماه 92" بارش برف و باران و وزش باد در نیمه غربی کاسته می شود و بارش ها در مناطق شرق، جنوب شرق، جنوب و مرکز تداوم خواهد داشت و این سامانه  فردا از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

 وی افزود:طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با گذر امواج کم دامنه از نوار شمالی کشور بارش های پراکنده و وزش باد شدید برای نوار شمالی و سواحل جنوبی دریای خزر بویژه استان اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان رخ خواهد داد.
 

نقشینه اظهار داشت: در تهران، کرج و اصفهان به علت پایداری جوی از فردا غبار صبحگاهی و محلی  دور از انتظار نیست و همچنین از اواخر هفته موج جدید بارش ها از شمال غرب وارد کشور می شود و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، صاف تا نیمه ابری در پاره ای نقاط غبار صبحگاهی و فردا، کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر گاهی وزش باد و روز سه شنبه، کمی ابری و وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می شود و همچنین بارش ها از اواخر هفته در تهران آغاز می شود همچنین امشب دماوند و آبعلی در کمینه دمای خود به 10- درجه خواهند رسید.

نقشینه تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته، بیشترین میزان بارش در نورآباد ممسنی در استان فارس به میزان 55 میلیمتر و دهدشت در کهگیلویه و بویر احمد به میزان 38 میلیمتر و کازرون در فارس به میزان 37 میلیمتر و جزیره خارک به میزان37 میلیمتر و بهبهان در خوزستان به میزان 36 میلیمتر و سیسخت در کهگیلویه و بویراحمد به میزان 35 میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته ماکو با دمای 19 درجه زیر صفر و چالدران با دمای 18 درجه زیر صفر و سلماس با دمای 17 درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور و چابهار با دمای 22 درجه بالای صفر و راسک  و جزیره سیری و جزیره ابوموسی با دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور گزارش شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: غبار آلود ، وزش باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار