رییس اتحادیه انجمن صنفی سنگ محلات گفت: امسال تا کنون چهار میلیون مترمکعب سنگ ساختمانی از 50 معدن این شهرستان در یک نوبت کاری تولید شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سروش افزود: این میزان سنگ ساختمانی تولید شده از معادن محلات به استانهای تهران، اصفهان، مرکزی و شیراز ارسال شده است.
وی عمده مشکل واحدهای سنگ بری در محلات را نبود نیرو.ی کار عنوان کرد و اظهار داشت: بکار گیری اتباع بیگانه ممنوعیت قانونی دارد و کارگران ایرانی نیز حاضر به فعالیت در این واحدها نیستند.
سروش گفت: در صورتی که برای صادرات سنگ ساختمانی از کشوری سفارش بگیریم به علت کمبود نیروی کارگری امکان عمل به تعهد نیست و دسترسی نشدان به نقدینگی مطمئن از دیگر مشکلات واحدهای فرآوری سنگ در محلات است.
رییس اتحادیه انجمن صنفی سنگ محلات گفت:سالانه ظرفیت تولید از معادن محلات 11 میلیون مترمکعب است.
سروش ذخیره معادن سنگ سفید تراورتن محلات را 20 میلیون تن برآورد کرد و گفت: سالانه دو و نیم میلیون تن از این نوع سنگ در شهرستان محلات استخراج می شود.
وی با بیان اینکه، سنگ استخراجی از معادن محلات به شکل خام به فروش نمی رود اظهار داشت: 300 کارخانه فرآوری سنگ در شهرستان محلات با استفاده از آخرین ماشین آلات مدرن فرآوری سنگ تراورتن را برعهده دارند.
220 نفر در 300 واحد سنگبری محلات عضویت دارند./س
برچسب ها: تولید ، سنگ ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.