رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری بهبود همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های انرژی، معدن و کشاورزی میان جمهوری اسلامی ایران و کنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس اسلامی در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) بعد از دیدار با رئیس و  نمایندگان سنای کنیا در تهران برگزار شد، گفت:‌ ما روابط دوستانه‌ای با کنیا داریم و در راستای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوستانه نیز تلاش‌ خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دیدار فرصت خوبی برای استحکام بخشیدن به روابط دوستانه دو کشور است، افزود: کنیا از امکانات خوبی در زمینه‌های معدن و کشاورزی برخوردار بوده و خواهان این است که در این موارد با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشد.

لاریجانی همچنین درباره نتیجه مذاکرات میان نمایندگان دو کشور تصریح کرد: مذاکرات بین نمایندگان پارلمان‌های دو کشور یعنی جمهوری اسلامی ایران و کنیا بسیار سودمند بود، همچنین در این دیدار مسائل مهم در منطقه آفریقا مورد بررسی قرار گرفت و لذا امیدوارم این سفر برای هردو کشور سازنده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات دیدار نمایندگان سنای کنیا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این دیدار برای بهبود همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های انرژی، معدن و کشاورزی بود که مطمئنا پیگیری خواهد شد.

لاریجانی همچنین در مورد کلیات و اهداف این دیدار گفت: سطح روابط تجاری دو کشور خیلی بالا نیست، اما یکی از اصلی‌ترین مقاصد این دیدار بهره‌گیری از روابط تجاری موجود و همکاری و استفاده از دانش فنی ایران است و امیدواریم که درهای همکاری در زمینه‌های مختلف باز شود و نتیجه‌بخش باشد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه این نشست خبری، " اکوا ایتورو" رئیس سنای کنیا نیز گفت: من به نوبه‌ی خود از رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم، در این سفر گفتگوهای ویژه‌‌ای  انجام شد و این سفر به نوعی پیگیری موارد مطرح شده در سفر سال 2010 مجلس ملی کنیا به ایران است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم موارد مطرح شده را پیگیری کرده و در در حوزه‌ی فعالیت‌ها و روابط بتوانیم به نتایج سازنده‌ای برسیم.
 

رئیس سنای کنیا در مورد موضع این کشور در مورد تروریست و افراطی‌گری اظهار داشت: ما بعنوان مسئولان کنیا، وظیفه‌ی حمایت از جان و مال مردم و کشورمان را برعهده داریم، مطمئنا تروریسم امنیت ما را تهدید می‌کند و کنیا با کمک هم پیمانان و دوستان خود می تواند نقش سازنده‌ای در زمینه از بین بردن تروریست ایفا کند.

 وی با بیان اینکه خرسندیم که توانسته‌ایم در منطقه اقیانوس هند،  دزدی دریایی را کنترل کرده و با آن مبارزه کنیم، خاطرنشان کرد: ما همواره در ملاقات‌ها با همتایان خود خواستار همکاری درمورد مبارزه با  تروریسم هستیم، تروریسم تنها مشکل ایران و کنیا نبوده و جنبه‌ همه‌گیر دارد و باید با آن مبارزه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار