مشاور دبير انجمن خودروسازان گفت: تا زمانی که شرکت‌های خودروساز دولتی است به هیچ جا نمی‌رسیم، هر زمان که این شرکت‌ها خصوصی شد صاحب آن می داند چگونه خرج کند که با مشکل روبه رو نشود.

داوود میرخانی رشتی مشاور دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه عدم مطلوبيت فضاي كسب و كار در كشور باعث شده خارجي‌ها جرأت سرمايه‌گذاري در ايران را نداشته باشند، گفت: در سال 68 با چند خودروساز مطرح دنيا مذاكره كرديم اما فقط پژو بود كه حاضر شد با ما قراردادي را امضا و خودروي روز اروپا را وارد ايران كند.
 
 
ميرخاني با بیان اینکه در طول 30 سال گذشته صنعت قطعه‌سازی متناسب با تیراژ تولید و توقعات مردم رشد نکرده است، گفت: عدم توجه خودروسازان و وجود قوانین دست و پاگیر، در این مدت اجازه بزرگ شدن و افزایش کیفیت را به قطعه سازان نداد.
 
میر خانی در پاسخ به این سوال که برای تحویل خودروی با کیفیت و قیمت مناسب چند سال فرصت لازم تصریح کرد: تا زمانی که شرکت‌های خودروساز دولتی است به هیچ جا نمی‌رسیم، هر زمان که این شرکت‌ها خصوصی شد صاحب آن می داند چگونه خرج کند که با مشکل روبه رو نشود.
 
وی با بیان اینکه تا وقتی دولت در کار شرکـتهای خودرو ساز دخالت  می‌کند و مدیر سیاسی برای این شرکت‌ها انتخاب هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، افزود:‌ در دولت گذشته مدیریت شرکت‌های خودرو ساز به شدت سیاسی شد و فاجعه بدی رخ‌ داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خودرو ، قطعه سازی ، قیمت ، بازار ، پژو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار