دکتر حاجی فرجی با بیان اینکه چربی زیاد در لبنیات دلیلی بر افزایش میزان مواد مغذی آن نیست، گفت: بلکه این امر منجر به کاهش کیفیت بیشتر مصرفی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاجی فرجی، رئیس انستیتو در اولین همایش تغذیه سالم گفت: اطلاعات در خصوص رژیم غذایی در کشور پایین است و باید دقیقا مطرح کنیم تا اطلاعات مورد نیاز کشور در این خصوص چیست.

وی عنوان کرد: نزدیک به دو دهه است که بررسی‌هایی در زمینه برطرف سازی مشکلات غذایی و داشتن تغذیه سالم مطرح شده است. 

وی اظهار داشت: از آنجایی که چهل درصد مردم کم انرژی مصرف می‌کنند و ۴۵درصد زیاد مصرف می‌کنند. در واقع شکم‌ها سیر و سلول‌های گرسنه‌اند که نتیجه‌ای جز چاقی و کمبود تغذیه در افراد ندارند. 

وی اظهار داشت: سیاست‌های ارزیابی، مونیتور در حال بررسی است که از بعد از سی و چند سال سیاست‌هایی در جهت تغذیه‌ای سالم داشته باشیم. 

وی در خصوص این سیاست‌ها افزود: در دولت جدید از نه ماه پیش درصددیم تا فکر اقتصادی بر روی یکی از انواع نان‌ها داشته باشیم تا با آموزش‌های همگانی سلامت تغذیه‌ای را نهادینه کنیم. 

وی اظهار داشت: البته با تبلیغ مواد خوراکی غیر مفید و روغن‌هایی با اسید چرب بالا تقریبا رسیدن به تغذیه سالم ناهموار می‌سازد. 

وی در خصوص شیر افزود: اکثر ذهنیت مردم شیر پر چرب بهتر از شیرهای دیگر است و شیر کم چرب حاوی آب است در صورتیکه شیرهای پر چرب از کیفیت و مقدار آن زده می‌شود و روغن‌های صنعتی به آن اضافه می‌شود و این مفید‌ترین مواد برای سلامت افراد است. 

وی در پایان گفت: هشتاد تا نود درصد مردم کمبود کلسیم دارند و برآنیم تا کمبود کلسیم را در کشور به حداقل برسانیم. 



انتهای پیام/

برچسب ها: شیر ، کلسیم ، تغذیه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار