یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلاف‌نظر دولت و کنگره ایالات متحده بیشتر شبیه به جنگ زرگری است چرا که از طرفی می‌خواهند تحریم‌های جدید وضع و از طرفی ایران را راضی کنند تا در مذاکرات همکاری بیشتری داشته باشد.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختلافات به‌وجود آمده بین دولت و کنگره آمریکا گفت: اختلاف‌نظر دولت و کنگره ایالات متحده بیشتر شبیه به جنگ زرگری بوده چرا که از طرفی می‌خواهند تحریم‌های جدید وضع کنند و از طرفی ایران را راضی کنند تا در مذاکرات همکاری بیشتری داشته باشد. 
 
وی تصریح کرد: کنگره آمریکا حفظ و بقای خود را در داشتن ارتباط با لابی صهیونیستی می‌داند چرا که صهیونیست‌ها از اقتدار بسیاری در ایالات متحده برخوردارند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا به این نتیجه رسیده که باید با ایران کنار بیاید چون بر قدرت کشورمان در جهان واقف است.  
 
وی افزود: براساس معاهده NPT داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق تمام کشورها بوده و آمریکا نمی‌تواند در این باره برای دیگر دولت‌ها تعیین تکلیف کند.  
 
بهاری در پایان خاطرنشان کرد: ایالات متحده با یک پرونده ساختگی بر علیه برنامه هسته‌ای کشورمان نمی‌تواند به اهداف خود برسد چرا که ایران هیچ‌وقت از موضع برحق خود مبنی بر داشتن انرژی هسته‌ای کوتاه نمی‌آید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار