امام جمعه موقت ایلام گفت: جهان اسلام امروز با خطر گروه های افراطی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حجت الاسلام شمس الله صفرلکی در جمع نمازگزاران شهر ایلام در مسجد جامع به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: دشمن مشترک امروز بین شیعیان و اهل تسنن گروهک وهابی(دولت اسلامی عراق و شام) است که وابسته به سعودی ها در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: این گروه چیزی را که به رسمیت نمی شناسند اسلام شیعی و سنی است و موج کشتار این گروه روزانه به صدها نفر که مخالف با سلیقه آنهاست، رسیده است.
خطیب موقت جمعه ایلام اضافه کرد: در این زمینه سازمان های اسلامی همچون کنفرانس اسلامی باید تدبیری اندیشیده و با مشارکت علمای اسلامی در برابر این گروهک موضع گیری کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه این گروه در کشورهای اسلامی تسلط یابند چیزی از اسلام باقی نخواهند گذاشت و حکومتی را که آنها می خواهند ذینفع آنها فقط آمریکا و اسراییل است.
حجت الاسلام صفرلکی همچنین بر حفظ وحدت بین گروه های سیاسی کشور تاکید کرد و گفت: متاسفاته یکی از معضل های کنونی کشور ایران اسلامی وجود اختلاف و نبود وحدت بین این گروه هاست.
وی اظهار کرد: به تازگی اختلافات بین مجلس و دولت پررنگ شده و این مسایل نه تنها به صلاح مملکت نیست بلکه دردی از مملکت را نیز دوا نخواهد کرد.
خطیب موقت جمعه ایلام یاداور شد: مسایل سیاسی نباید جای اهداف اساسی را گرفته و اختلافات بین قوای کشور به صلاح مملکت و نظام نیست.
وی همچنین با گلایه از برخی سیاسیون استان ادامه داد: متاسفانه وحدت رویه ای بین گروه های سیاسی استان وجود نداشته در حالیکه برای پیشرفت استان وحدت بین گروه های اصلاح طلب و اصولگرا لازم است.
خطیب موقت ایلام اضافه کرد: در هفته وحدت همه افرادیکه خطوط اصلی نظام را اعم از رهبری، ولایت فقیه و امام راحل را قبول دارند باید در زیر چتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عهد بسته و برای خروج استان از مشکلات همچون سایر استانها وحدت خود را حفظ کنند.
وی بیان کرد: چنانچه وحدت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در استان حاکم شود بدون شک رنگ فقر نیز از استان برداشته و پاک خواهد شد.
صفرلکی همچنین با گرامیداشت 19 دی ماه سالروز حماسه آزادسازی فتح میمک در سال 59 توسط عشایر سلحشور ایلام گفت: این حماسه برگ زرینی در تاریخ استان ایلام بوده و مسوولان کشور باید مردم این منطقه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگیری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد: باید زمینه های ظهور امام زمان(عج) در جامعه فراهم شود./ش
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.