وي در ادامه گفت: نكته اساسي اين است كه بايد از قبل بر اساس سن كودك و نوجوان پيامد تعيين و مشخص شود و با كودك صحبت و قرار گذاشته شود.
همچنين والدين بايد خواسته خود را به كودك بگويند و والدين پيامد را طوري تعيين كنند كه قابل اجرا و متناسب با موضوعي باشد كه ميخواهيم پيامدش را براي كودك تعيين كنيم.
وي اظهار داشت: پيامدهايي كه براي كودك در نظر گرفته ميشود براي چند دقيقه و بر اساس سن كودك باشد و حتماً اجرا شود.
براي مثال اگر كودك 4 ساله است حدود 4 دقيقه باشد و به اين صورت عمل ميكنيم كه كودك را در اتاق تنها ميگذاريم مثلاً اگر حرف زشتي زد بايد براي 4 دقيقه در اتاق تنها بماند. ضمناً از نظر ايمني مكاني كه براي كودك در نظر ميگيريم مطمئن شويم وي نتواند به خود آسيب رساند. با پاداش دادن به كودك ميتوانيم او را تشويق كنيم.
وي در پايان گفت: خشم ناگهاني والدين در روشهاي تربيتي كودك ممكن است به او آموخته شود يعني كودك با مشاهده خشم والدين بعدها همين خشم را به والدين و اطرافيان بر ميگرداند و ميتواند تأثير سويي داشته باشد در نتيجه خشم و تنبيه بدني اصلاً توصيه نميشود.
انتهاي پيام/