اراک/

علائم کودک مبتلا به سندرم تکان شدید

چگونه میتوان فهمید که کودکی مبتلا به سندرم است ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک علائم بستگی به میزان آسیب دیدگی مغز دارد استفراغ ، خواب آلودگی ، تند خویی  و تحریک پذیری ا ز جمله علائمی هستند که کمتر به چشم می آیند .

کودکی که دچار سندرم تکان شدید  شده ، کم اشتها شده نمی تواند به خوبی شیر بخورد . چشمهایش را بر روی اشیاء متمرکزنگاه می دارد .

از آنجایی که در این سندرم سلولهای مغزی آسیب دید ه و میزان اکسیژن در مغز کاهش می یابد ، تغییرات نورولوژیکی در سطح وسیعی اتفاق می افتد .

در موارد شدید تنقس کودک با اشکال مواجه شده و حتی دچار غش یا نارسایی قلبی می شود .

حتی ممکن است هوشیاری اش را از دست داده و به کما برود . در چنین مواردی چه باید کرد ؟ قبل از هر چیز مراقب اطرافیان و کسانی باشید که کودکتان را نزد آنها نگه می دارید

.بهتر است به کسی که قرار است مراقب کودکتان باشد بگویید که هرگز نباید کودک را تکان شدید بدهد ، حتی هنگام  بازی.

 در باره ی شرایط رروحی و روانی ، جسمی کودک مطالع کنید و یاد بگیرید که هنگام  رویارویی با گریه ها ی کودک چگونه رفتار کنید . مثلا با علل مختلف گریه ی کودک آشنا شده و راههای آرام کردن او را پیدا کنید .

 اگر احساس می کنید از دست کودکتان عصبانی شده اید نفس عمیقی بکشید و به آرامی او را در مکان امنی مثل تختخوابش بخوابانید بعد اتاق را چند دقیقه ترک کنید و سعی کنید آرام شوید .

 از آنجایی که بروز این سندرم رابطه ی مستقیمی با شیوه ی رفتاری والدین دارد ، روان شناسان توصیه می کنند والدی با مشاوره و کنترل خشم ، کودکان از این خطر بزرگ مصون نگاه دارند .  /س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.