رئیس جمهور بولیوی در جمع خبرنگاران مستقر در مقر سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به سؤال کنایه‌آمیز یک خبرنگار، با واکنشی تند و صریح، از دموکراسی و نظام سیاسی موجود در جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رسمی بولیوی، "اوو مورالس" که برای تحویل رسمی ریاست گروه 77 از جمهوری فیجی به آمریکا رفته است، عصر چهارشنبه در نشستی خبری به هنگام تشریح جایگاه این گروه و نشست آتی آن در بولیوی، با سئوال متفاوت یک خبرنگار مقیم آمریکا مواجه شد.

هنگامی که رئیس جمهور بولیوی از جایگاه گروه 77 برای ترویج صلح و پرهیز از نظام‌های پادشاهی، نابرابری های اقتصادی و لزوم ترویج عدالت اجتماعی سخن می گفت، خبرنگار یاد شده از مورالس پرسید: با این مواضعی که اعلام می کنید، پس چرا با بسیاری از کشورهای اینچنینی در سرتاسر جهان رابطه دوستانه دارید؟!

مورالس از این خبرنگار خواست رسانه خود را معرفی و سؤال را تکرار کند.

تصویربردار سابق و خبرنگار کنونی پایگاه اینترنتی "اسکن نیوز" از حوزه کشورهای اسکاندیناوی با گرایش پوشش اخبار حقوق بشری، ضمن معرفی رسانه اش، سئوال یاد شده را تکرار کرد.

رئیس جمهور بولیوی مجدداً از این خبرنگار پرسید:مورد نظر شما کدام کشور است؟ 

خبرنگار اسکن نیوز جواب داد: مانند ایرانی‌ها و بسیاری از دیگر کشورهای موجود در آمریکای جنوبی.

در این هنگام اوو مورالس با لحنی تند خطاب به خبرنگار یادشده گفت: من دغدغه شما را می‌فهمم و اینکه چرا متفاوت فکر می‌کنید، اما آن طور که من می‌فهمم در ایران انتخابات بوده است ولی شما می‌گوئید دیکتاتوری هست؟! 

رئیس جمهور بولیوی بدون بردن نام از کشوری خاص، تصریح کرد: چیزی که من از دیکتاتوری می‌فهمم، کودتا، اعمال زور و استفاده از سلاح و دخالت نظامی در سایر کشورهاست، اما در ایران، رئیس جمهور و حکومتی روی کار است که در انتخابات پیروز شده است. 

مورالس با لحنی توام با کنایه و تمسخر خطاب به خبرنگار یادشده گفت: شما از دیکتاتوری چه می‌فهمید؟!

لحظاتی پس از پاسخ صریح و تند رئیس جمهور بولیوی به این فرد و در حالیکه بخش اصلی این نشست خبری باقی مانده بود، خبرنگار یادشده نشست خبری را ترک کرد.

وی پیش از این نیز در فرصت های مشابه که نشست های خبری از شبکه تلویزیونی سازمان ملل در حال پخش زنده است، سئوالات جهت دار و ضد ایرانی را از چهره های مختلف پرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار