سفیر کوبا گفت: علی‌‌رغم تلاش‌هایی که برای اشتقاق ما صورت می‌گیرد، فرآیند همگرایی در آمریکای لاتین ادامه دارد و کشورهای عضو آلبا و حوزه دریای کارائیب به عنوان نهادهایی برای همگرایی حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "ولادیمیر آندره گونزالس کیسادا" سفیر جمهوری کوبا با حضور در دومین میزگرد شناخت اتحادیه آلبا و زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و آمریکای لاتین که صبح ارموز (شنبه) در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: من نماینده کوبا کشور کوچک دریای کارائیب هستم که در روزهای آتی انقلاب آن 59 ساله می‌شود و کوبا شریک مهمی در فرآیند همگرایی آمریکای لاتین است.
 
وی تصریح کرد: علی‌‌رغم تلاش‌هایی که برای اشتقاق ما صورت می‌گیرد، فرآیند همگرایی در آمریکای لاتین ادامه دارد و کشورهای عضو آلبا و حوزه دریای کارائیب به عنوان نهادهایی برای همگرایی حرکت می‌کنند.
 
سفیر کوبا اظهار داشت: هم‌اکنون یک ورژن به نام اتحاد پاسیفیک به وجود آمده که خلاف اتحاد آمریکای لاتین است.
 
وی ادامه داد: پس از انقلاب نیکاراگوئه و بولیوی رئیس‌جمهور مورالس انقلاب خود را ادامه می‌دهد و انقلاب شهروندی توسط رئیس‌جمهورهای اکوادور و اروگوئه نیز ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: نلسون ماندلا رئیس‌جمهوری پیشین آفریقای جنوبی مثالی از یک فرد بزرگ است که به سمت اتحاد و یکپارچگی ملت خود حرکت کرد و به گفتمان معتقد بود، چرا که گفتمان را راهی برای حل اختلافات می‌دانست.
 
وی افزود: یکپارچگی آمریکای لاتین ناشی از 2200 سال جنگ برای استقلال بوده اما این امر نتیجه لازم را بدون تبادل بین ملت‌ها نخواهد داشت و در این راستا همگرایی بین کشورهای بین شمال آفریقا و خاورمیانه لازم است.
 
سفیر کوپا در پایان خاطرنشان کرد: هم‌آکنون مکانیزم‌های لازم را در بالاترین سطح برای همگرایی را در کشورهای آمریکای لاتین داریم و باید به شکل کارآمد از این مکانیزم بهره برداری کنیم و کلیه این اقدامات باید در همکاری کشورهای جنوب_ جنوب تبلور پیدا کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گونزالس ، کیسادا ، ورژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار