هماهنگ‌کننده هیئت مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد درباره امکان انهدام کامل تسلیحات شیمیایی سوریه تا سی‌ام ژوئن آینده اظهار خوشبینی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود نخستین محموله تسلیحات شیمیایی سوریه از طریق بندر لاذقیه به خارج از این کشور منتقل شده است.

این سازمان همچنین از سوریه خواست تلاش های خود را در این زمینه افزایش دهد.

"سيگريد کاگ" نیز پس از ارائه گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل گفت: به نظر می‌رسد دلیلی ندارد ضرب الاجل تعیین شده اجرا نشود.

وی با این حال خاطر نشان کرد: البته باید اذعان کرد که سوریه کشوری در حال جنگ است و اوضاع امنیتی در این کشور ممکن است از روزی به روز دیگر تغییر کند.

وی تاکید کرد: پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق اظهار امیدواری کردند سوریه به ضرب‌الاجل سی‌ام ژوئن پایبند باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان ملل، زرادخانه شیمیایی سوریه باید تا سی‌ام ژوئن 2014 به طور کامل منهدم شود.

"سیگرید کاگ"خاطر نشان کرد انتقال این محموله‌های تسلیحات شیمیایی به سوی سواحل سوریه به علت مشکلات امنیتی و لجستیکی و همچنین بدی شرایط آب و هوایی در خاور میانه با تاخیرهایی همراه بوده است.

وی تصریح کرد همکاری حکومت سوریه سازنده بوده و انتظار دارد در فرایند خلع سلاح شیمیایی این کشور پیشرفت‌هایی مشهود حاصل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار