"سيگريد کاگ": هدف اصلي خارج کردن سريع خطرناکترين عناصر شيميايي از سوريه است

رئیس ماموریت مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی در سوریه گفت هدف اصلی این ماموریت، خارج کردن هر چه سریع تر خطرناکترین عوامل شیمیایی از سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سی ان ان؛ " سیگرید کاگ" در گفتگو با این شبکه گفت کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی و سازمان ملل برای انهدام سلاح های شیمیایی سوریه بر اساس وظایف و ضرب الاجل تعیین شده ، تحت فشار قرار دارند و هدف اصلی نیز خارج کردن هر چه سریعتر خطرناک ترین عوامل شیمیایی از این کشور است.
وی افزود این هدف به خاطر شرایط ایمنی و امنیتی موجود در این کشور باید هر چه سریع تر محقق شود . وی افزود این ماموریت بسیار حساس است و هر گونه تاخیر در آن ، می تواند پیامدهایی داشته باشد.
"کاگ" گفت ما براساس نقشه تعیین شده از مراکز تولید مواد شیمیایی از جانب دولت سوریه اقدام می کنیم و از اینرو مقامات دولت سوریه در خصوص اجرای این طرح مسئول هستند .
وی درخصوص طرح پیشنهادی برای انهدام سلاح های شیمیایی در دریا گفت این طرح از جانب کارشناسان آمریکایی پیشنهاد شده و ما آن را بررسی کرده ایم و کارشناسان درخصوص عملی بودن ان ، مطمئن هستند .وی گفت فن آوری انهدام سلاح های شیمیایی در دریا در دسترس است و وجود دارد و می تواند بر روی یک کشتی ویژه آمریکایی که برای این کار طراحی شده ، صورت گیرد.
وی افزود برخی کشورها نیز برای فراهم کردن کشتی های مورد نیاز برای انتقال مواد شیمیایی از لاذقیه به این کشتی آمریکایی اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت مسائل امنیتی برای همه طرف ها اهمیت دارد و مایه نگرانی است و امیدواریم همه مردم سوریه دریابند که این ماموریت برای آنهاست و بر اساس دستور کار خلع سلاح شیمیایی صورت می گیرد.وی گفت اگر شرایط فراهم باشد و مشکلی به وجود نیاید ، تکمیل شدن این ماموریت بر اساس زمان تعیین شده امکانپذیر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار