"ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در دیدار با "سیگرید کاگ" رئیس هیئت مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه درباره همکاری موجود بین سوریه و این دو سازمان گفت و گو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا ، المعلم بر پایبندی سوریه به تعهدات خود و همچنین سیاسی نکردن این عملیات و پاسخ به ضرورت‌های روند اجرای تعهدات مطابق با چارچوب زمانی تاکید کرد.

کاگ نیز به نوبه خود در این دیدار تاکید کرد، همکاری سوریه عامل موفقیت ماموریت بازرسان و هیئت سازمان ملل شده است و این هیئت با سوریه و کشورهای دیگر در مسیر موفقیت این ماموریت و پاسخ به نیازهای آن همکاری خواهد کرد.

کاگ همچنین روز گذشته نیز با "فیصل المقداد" معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره موضوعات مربوط به تعهدات سوریه و کار هیئت سازمان ملل و جزئیات کار، شرایط، نیازها و امکانات لازم برای اجرای این توافقنامه گفت وگو کرد.

سوریه اوایل سپتامبر گذشته عضویت خود به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را اعلام کرد و شورای امنیت سازمان ملل نیز در بیست و هفتم همان ماه قطعنامه 2118 را درباره انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار