مدیرعامل شرکت آبفای قم تصریح کرد: شبکه تامین آب شیرین قم در سطح جهان رتبه برتر را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، عبدالحمید توکلی بینا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های مهم این شرکت به مناسبت سالروز آب و فاضلاب گفت:شبکه تامین آب شیرین قم توسط سازمان ملل به عنوان پروژه برگزیده انتخاب شد که قرار است این طرح به عنوان شبکه جانشین در قم حفظ شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم با بیان پیشرفت های قابل توجه به پروژه های فاضلاب قم نیز افزود:در جهت راه اندازی تصفیه خانه ویژه فاضلاب قم از بانک توسعه اسلامی وام 70 میلیون یورویی دریافت کردیم که با حضور کارشناسان خارجی در تائید این پروژه تخصیص یافت.

وی تصریح کرد:تاکنون در روند اجرای تصفیه خانه مبلغ 25 میلیون یورو از این مبلغ مصرف شده است و خطوط فاضلاب در حال اجراست که در حال حاضر 53 درصد مخازن در تصفیه فاضلاب اجرایی شده است.

توکلی بینا ادامه داد:در مجموع 300 میلیارد تومان از بانک توسعه اسلامی دریافت می‌شود و اخیراً نماینده بانک توسعه اسلامی نیز از روند ساخت بازدید کرد و نسبت به حجم عملیات انجام شده، ابراز رضایت کرد که امیدواریم با اجرای این پروژه بتوانیم بخش قابل توجهی از فاضلاب قم را ساماندهی کنیم.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد سازمان در زمان حوادث عنوان کرد:در طول سال گذشته 122 هزار عملیات امداد و حوادث آب در شهر قم انجام شده است که این کار به همت پرسنل و همکاران آبفا با تکیه بر تجربیات و تخصص های مورد نیاز در اسرع وقت انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم اظهار داشت:کیفیت آب قم در شرایط مطلوبی به سر می برد که در این زمینه 56 هزار آزمایش مختلف در سال گذشته بر روی آب قم انجام گرفته است و آب قم از نظر میکروبی، شیمیایی 100 درصد سالم است.

وی با اشاره به انجام آزمایشات تخصصی بر روی آب گفت:در همین راستا در جهت تداوم آزمایش بر روی آب طرح آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد البته آزمایشگاه فعلی نیز آزمایشگاه معین قم در این زمینه است و از سوی مراجع ذی صلاح مورد تایید می باشد./ز

برچسب ها: قم ، رتبه ، برتر ، شبکه ، تامین ، اب ، شیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.