یک کارشناس سیاست خارجی گفت: عربستان در مسئله سوریه و حمایت از تروریست‌های تکفیری تنها مانده و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه همچون قطر حامی سیاست‌های عربستان در مسئله سوریه نیستند.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا در عرصه تروریسم با یک تناقض مواجه شده است، گفت: آمریکا با حمایت از تروریست و القاعده در منطقه از یک سو گسترش و نفوذ آنها را در اروپا تقویت می‌کند و از سوی دیگر با کمک به تروریست‌ها، جبهه مقاومت را تضعیف کرده و از این طریق امنیت رژیم صهیونیستی را تامین خواهد کرد.  

کنعانی مقدم ادامه داد: برخی کشورهای منطقه از یک سو تروریست‌هایی که علیه دولت سوریه می‌جنگیدند را حمایت مالی و نظامی می‌کنند و  از سوی دیگر از گسترش تروریست‌ و ناامن شدن منطقه توسط گروه‌های تروریستی به شدت اظهار نگرانی می‌کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان در مسئله سوریه و حمایت از تروریست‌های تکفیری تنها مانده و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه همچون قطر حاضر به همراهی سیاست‌های عربستان در مسئله سوریه  نیستند.
 
گفتنی است، قطر به دنبال متحد جدیدی در منطقه است. متحدی که هم ناخشنودی‌اش از عربستان را نشان دهد هم قابل اطمینان‌تر از آمریکا باشد.
در واقع عربستان مانع اصلی بهبود روابط ایران و قطر است، چالش دیگر رابطه دو کشور اختلاف بر سر بحران سوریه است،امیر پیشین قطر از حامیان مخالفان سوری بود که با عربستان و ترکیه در کمک‌های مالی به گروه‌های معترض اسد از جمله گروه‌های سلفی و ارتش آزاد سوریه همراهی می‌کرد.

اما امیر جوان قطر گویا تمایل دارد روابطش با دمشق را بهبود بخشد تا آنجا که قصد دارد کمک به ارتش آزاد سوریه را به تدریج کم کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار