تحليلگر اسبق سيا و مفسر کنوني سي ان ان تصريح کرد که غرب براي حل مسئله سوريه به ايران نياز دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سي ان ان، "باب بائر" تحليلگر سابق سيا در مصاحبه با اين شبکه گفت:« جنگ داخلي در عراق تقريباً شروع شده است و ما در اين نقطه قرار داريم زيرا آمريکا يک دولت باثبات به جا نگذاشت.»

وي درباره سرايت جنگ داخلي سوريه به ديگر کشورهاي همسايه گفت:« اين جنگ به عراق سرايت کرده است و در لبنان نيز شاهد اين جنگ به صورت انفجارهاي پي در پي به عنوان مثال مقابل سفارت ايران در بيروت هستيم.حتي در اردن نيز شاهد بي ثباتي هستيم.اين کشور با عراق و سوريه هم مرز است.برخي حتي از سرايت جنگ سوريه به کشورهاي خليج فارس همچون امارات عربي متحده و  بحرين  صحبت مي کنند.

گوينده سي ان ان گفت: واقعيت اين است که ايران هم اکنون يک قدرت منطقه اي است.آيا قدرت هاي دنيا مي توانند با اين کشور براي حل اين مسائل پشت ميز مذاکره بنشينند؟

بائر گفت: من فکر مي‌کنم که لازم است ايران به کنفرانس صلح ژنو براي حل مسئله سوريه دعوت شود. ما به آنها نياز داريم. ايراني ها صاحب نفوذ گسترده‌ای هستند.آنها مي توانند به ما در اين خصوص کمک کنند.»

بائر در پايان  درباره عراق نيز گفت:«ما نمي توانيم بار ديگر به عراق بازگرديم .ما در اين کشور شکست خورديم و بايد اين واقعيت را بپذيريم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار