آب‌بند چُکهاي غلتک‌هاي پشتيبان نوردگرم فولاد مبارکه اصفهان با همت کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاري شرکتهاي سازنده داخلي کشور بومي سازي شد.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران  اصفهان، اين خبر را مازيار رهنما کارشناس خريد قطعات يدکي ساخت داخل داد و درخصوص عملکرد اين آب‌بندها گفت: آب‌بندهاي چکهاي غلتکهاي نوردگرم وظيفه جلوگيري از خروج روغن به سمت خارج از چُکهاي غلتکهاي پشتيبان نوردگرم را بر عهده دارد و پيش از اين از خارج از کشور تأمين مي‌شد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به بومي سازي صورت گرفته و مصرف ساليانه حدود 500 عدد از اين نوع آب‌بندها در ناحيه نوردگرم، ساليانه 5/5 ميليارد ريال صرفه جويي بعمل آمده است.

علاوه بر مزيت اقتصادي حاصل از اجراي اين طرح، بهبود کيفي قطعه بومي سازي شده نسبت به نمونه خارجي آن، امکان سريع ساخت و در دسترس بودن توليد کننده قطعه مذکور از ديگر مزاياي بومي سازي اين آب بند بود که این کارشناس فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به آنها گفت: چنانچه قطعه ساخته شده از هر نظر معيوب باشد، اکنون با دسترسي به خط توليد آن اين امکان وجود دارد تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن عيوب احتمالي برطرف و با بهترين کيفيت در اختيار بهره‌بردار قرار گيرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.