سفير فوق العاده و تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه گفت: نقش روسيه در مناسبات ايران، ويژه است و در مدت زماني که اکثر کشورهاي اروپايي به دنبال ايجاد مشکل براي جلوگيري از پيشبرد اهداف صلح‌آميز هسته‌اي ايران بودند، روسيه همواره به عنوان حامي ايران اسلامي بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  مهدی سنایی در شوراي اداري شهرستان نهاوند تاکيد کرد: شرايط امروز ايران اسلامي با قبل از انقلاب به هيچ وجه قابل قياس نيست چون ايران قدرتمند امروز در تمام عرصه ها ي اقتصادي، سياسي، علمي، فرهنگي، پزشکي و ورزشي پيشرفت کرده و حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و بهترين مردمسالاري ديني و تعيين سرنوشت در ايران شکل گرفته است.
نماینده سابق نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در حاليکه قبل از انقلاب 30 درصد جمعيت کل کشور سواد خواندن و نوشتن داشتند اما امروز جمعيت دانشگاهي و دانشجوي کشور ميليوني است که موجب شده ايران در جهان داراي ارزش و منزلت والايي باشد و در معادلات جهاني حضور پررنگي داشته باشد.
به گفته سنايي اقتصاد جمهوري اسلامي ايران قرار نيست بر فروش و صادرات نفت متکي باشد و مسئولين بايد با توسعه و پيشرفت در زمينه هاي ديگر، اقتصاد ودرآمد کشور را از فروش و صادارت نفت بي نياز کنند.
وي با يادآوري برخي پيشنهادهاي رئيس جمهور براي فعاليت در هيات دولت و برخي سازمان هاي مهم، تصريح کرد بناي خروج از نمايندگي را نداشتم و موضوع سفارت هم دنبال نکردم و آن را به تقدير سپردم و در نهايت اين ماموريت بر من تکليف شد اما نهاوند را فراموش نخواهم کرد و در پيگيري ها براي اين شهرستان آنچنان که مجلس از بنده خواسته است، وقت خواهم گذاشت./س
برچسب ها: سفیر ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.