وزير راه و شهرسازي گفت : نسبت به شرايط كنوني بانك مسكن و سرنوشت آن بي تفاوت نيستيم.اين بانك بازيگر اصلي بازار مالي مسكن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عباس آخوندي ، در جمع مديران اين بانك با بيان اينكه بانك مسكن از سالم ترين بانكهاي كشورمان است و تاكنون هيچ گزارشي مبني بر تخلف گسترده مالي در خصوص آن منتشر نشده است، گفت: اين بانك بر اساس بنيان‌هاي درستي استوار شده است كه در آن خبري از اهداف مبهم ، روشهاي متضاد و سياست هاي متناقض نيست. 

وي با اشاره به سابقه بانك مسكن از نظر سودآوري و عمل به تعهد بانكداري اسلامي ، افزود: چنين بانكي مي تواند سهم موثري در خانه‌دار شدن مردم ايران داشته باشد. 

وي از افزايش رفاه شهروندان به عنوان مهمترين شاخصي كه تمام معيارها را مي توان در آن خلاصه نمود ياد و تصريح كرد: ساماندهي بازار مالي مسكن در ايران و قرار دادن سياست زمين به عنوان پشتوانه سياست تجهيز منابع پايدار بانكي از مواردي هستند كه در نهايت منافع آنها بايد به شهروندان برسد. 

آخوندي با بيان اينكه در اقتصاد خرد بايد حرف روشني در بحث تامين مالي اقتصاد خانوار و افزايش قدرت خريد موثرآنها داشت ، گفت: بانك مسكن در سال 84 حدود 18 تا 20 ميليون تومان تسهيلات بانكي پرداخت مي كرد كه 50 درصد قيمت يك واحد مسكوني 70 متري را كم و بيش پوشش مي داد حال آنكه قدرت خريد آن موقع با احتساب تورم در شرايط كنوني معادل 95 ميليون است از اين رو است كه اينجانب بر روي رقم صد ميليون تومان تاكيد دارم. 

وي با تأكيد بر لزوم شكل گيري بازار مالي مسكن در ايران از بانك مسكن به عنوان بازيگري اصلي و مهم در اين عرصه ياد كرد و اظهار داشت: اين بانك حتماً بايد مورد بازسازي ساختاري قرار گيرد تا بتواند در آينده ايفاي نقش كند. 

وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه نمي توان نسبت به سرنوشت بانك مسكن بي تفاوت بود، ادامه داد: شايد نقش امروز بانك مسكن با نقش دهه 70 آن متفاوت باشد ولي اين امر چيزي از اهميت اين بانك كم نمي كند. 

وي با اشاره به اينكه بانك مسكن داوطلبانه به دنبال اعطاي تسهيلات طرح مسكن مهر نرفته و اين امر از سوي دولت وقت به آن تحميل شده است ، تصريح كرد: نمي توان بانك مسكن را در ميانه ميدان به حال خود رها كرد . 

آخوندي با تاكيد بر اينكه با وجود انتقادهايي كه نسبت به طرح مسكن مهر دارم به تمام تعهدات قانوني دراين زمينه پايبند هستم ، افزود: من طرفدار متقاضيان مسكن مهر هستم چرا كه اين افراد خطايي نكرده اند و براي پايداري بازار بايد نسبت به تعهدات گذشته وفادار باشيم. 

وي با بيان اينكه دولت نيز نسبت به تعهدات خود بي تفاوت نيست به گفتگوهاي خود با بانك مركزي و وزارت اقتصاد و دارايي اشاره كرد و ادامه داد: اميدواريم نتيجه اين گفتگو ها منجر به فعال شدن بازار مسكن و بازسازي ساختاري بانك مسكن شود. 

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در ركود تورمي نبايد با توسل به پول پرقدرت و منابع بانك مركزي تورم جديدي ايجاد كرد ، اظهارداشت: از سوي ديگر براي خروج از ركود كنوني بايد مدل هايي براي فعال كردن بازار بخش مسكن با تلفيق زمين و سياست بازار مالي مسكن داشته باشيم. 

وي با بيان اينكه پول پرقدرت وارد شده در جامعه شرايط ركود تورمي را پديد آورده است گفت: با قدري صبر و حوصله و انجام گفتگوهاي فراوان در درون دولت و بانك مركزي و همچنين رسانه ها حتما از مرحله سخت كنوني عبور خواهيم كرد و به نتيجه مثبت مي رسيم.
انتهاي پيام /
برچسب ها: مسکن ، بانک ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار