کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان گفت: فستیوال های بین المللی دنیا با توجه به برخورداری از موقعیت خاص در جهان محلی مناسب برای کسب موفقیت و کسب درآمد خوب برای سینماگرانی که فیلمهایشان در داخل توقیف شده ،نخواهد بود.

ید ا... شهیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :سینما به عنوان صنعتی با قالب فرهنگی برای برداشتن قدم هایی استوار در مسیر رشد و تعالی نخست باید از طریق شرایط مسائد اکران در بحث در آمد زایی و کسب قدرت انجام امور محوله خود با دست یابی به ساختاری مستقل زمینه لازم را جهت برآورده شدن چنین هدفی بردارد .

وی در ادامه این مطلب افزود :سختی کار برای جبران هزینه های ساخت فیلم در زمان نمایش آنها در سینما های کشور فیلمسازان ما را در جریان طراحی شده توسط مسولان با ایجاد برخی ضوابط ، محدودیت ها و ممیزی ها هدایت می کند .

کارگردان سینما وتلویزیون کشورمان در مورد وضعیت اکران فیلمهای توقیفی اضافه کرد :اما تعدای از سینما گران ما به طور غیر عمد در موقع اکران با توقیف اثر خود از سوی مسولان سینما مواجه می شوند .و تعدادی از آنها نیز با کمی اصلاحیه به لیست فیلم های اکرانی اضافه می شوند .

این کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به گرایش برخی فیلمسازان آثار توقیفی به نمایش تولیدات خود در جشنواره های بین المللی تصریح کرد :برخی از سینماگران به ویژه فیلمسازان آثاری که در سینمای کشور برای اکران داخلی خود با سد توقیف مواجه هستند برای کسب درآمد دنبال نمایش فیلم های خود در جشنواره های معتبر دنیا هستند .

شهیدی در خاتمه اظهار داشت :فستیوال های بین المللی دنیا با توجه به برخورداری از موقعیت خاص در جهان برای تمامی سینماگران به ویژه فیلمسازان به عنوان محلی مناسب برای کسب موفقیت و کسب درآمد خوب با وجود توقیف این فیلم ها در داخل کشور برای سینماگران آنها نیست و تحولی برای این سینماگران در ابعاد اقتصادی نخواهد داشت ./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.