سفير آمريکا در هند درباره شرايط دستگيري ماه گذشته يک ديپلمات زن هندي در نيويورک به اتهام تقلب براي دريافت رواديد و پرداخت حقوق کم به خدمتکار خود، ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري شين‌هوا ، نانسي پاول سفير آمريکا در هند با انتشار پيام تبريک سال نو اعلام کرد همچون (جان) کري وزير (امور خارجه آمريکا) تاسف خود را از شرايط دستگيري مقام کنسولگري ابراز مي‌کنم ولي ما معتقد هستيم مي‌توانيم چشم انتظار ادامه گسترش روابط دوجانبه باشيم.

دستگيري دوياني خوبراگاده معاون سرکنسول هند در نيويورک و بازرسي بدني از وي باعث مناقشه ديپلماتيک شديدي بين دهلي نو و واشنگتن در ماه گذشته شد.

دهلي نو تاکيد دارد واشنگتن بايد به علت اين دستگيري عذرخواهي کند ولي آمريکا اعلام کرده است اتهامات برعليه اين ديپلمات زن را که بعدا به دفتر نمايندگي دائم هند در سازمان ملل انتقال يافت و از مصونيت ديپلماتيک کامل برخوردار شد، لغو نخواهد کرد.

اين ديپلمات هندي به عنوان مقام کنسولگري از مصونيت ديپلماتيک کامل برخوردار نبود.

هند در اقدامي تلافي‌جويانه، امتيازات ويژه‌اي را که به ديپلمات‌هاي آمريکايي در آن کشور اعطا کرده بود، پس گرفت و حتي موانع امنيتي در مقابل سفارت آمريکا در دهلي نو را برچيد.

اين ديپلمات هندي که در حال حاضر به قيد وثيقه آزاد است، اتهامات وارده به خود را رد کرده؛ اتهاماتي که مجازات آن تا 15 سال حبس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار