ارزش هنر سنتی خوشنویسی به اندازه قرار گرفتن در کنار یک کاسه آش نیست.

محمدرضا رهنما هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره استفاده ابزاری از هنر سنتی خوشنویسی گفت: هنر سنتی خوشنویسی یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین هنرهای اصیل ایرانی دانست.
 
وی اظهار داشت: به تازگی این هنر سنتی در حاشیه بسیاری از برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در حقیقت از این هنر اصیل ایرانی به عنوان پرکردن فضایی برای سرگرم کردن استفاده می‌شود.
 
این هنرمند خوشنویس بیان کرد: به جای ارج نهادن به هنر خوشنویسی این هنر را با بیان اینکه هر کسی توانایی در دست گرفتن و پرداختن به این خوشنویسی را دارد و پس از مدتی هم می‌تواند به هنرمندی که همه نکات و اصول خوشنویسی را می‌داند مبدل شود بی‌اهمیت جلوه می‌دهند متاسفانه برخی برنامه‌سازان به این ساده جلوه داده هنر سنتی خوشنویسی دامن می‌زنند و زمانیکه قرار است برنامه‌ای با هر موضوعی بسازند یک خوشنویس را در گوشه‌ای قرار می‌دهند هرچند دقیقه یکبار تنها با گذر دوربین به خوشنویس نگاهی می‌اندازند که این حرکت باعث کم‌ارزش جلوه داده این هنر سنتی می‌شود.
 
این هنرمند خوشنویس گفت: ارزش هنر سنتی که ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد بیشتر از آن است که در کنار یک کاسه آش و مراحل پخت آن قرار بگیرد.
 
رهنما خاطرنشان کرد: اگر قرار است هنرهایی چون هنر سنتی خوشنویسی به هر دلیلی در گوشه‌ای از برنامه‌ای قرار گیرد بهتر است برنامه‌ای در حد و اندازه این نوه هنرها باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار