مبلغ حج و زيارت خراسان رضوي گفت: قرآن، عهدنامه تمامي مسلمانان وكتاب هدايت بشري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عزت فتح آبادي در سلسله جلسات بيان معارف اسلامي ويژه خواهران به موضوع «قرآن و جايگاه آن در اسلام » پرداخت و اظهار داشت: نزول قرآن كريم بر حضرت محمد(ص)، نشانه‌ي حكمت و قدرت والاي خداوند متعال است.

وی بيان كرد: شروع هر كار با نام خداوند، استغفار و فرستادن صلوات بر پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) از جمله خصوصيات امت اسلامي به شمار مي‌آيد كه به وضوح در ميان آنان مشاهده مي‌شود.

فتح آبادي گفت: حضرت محمد(ص) بهترین وکامل‌ترین دین رابرای بشریت به ارمغان آورده است و در مدت محدودی، محیط جاهلیت عرب را به مرکز دانش وفضلیت تبدیل کرد.

وي افزود: برقراري امنیت و صلح در جامعه، از بين بردن فتنه و آشوب در میان مردم و نابودي بت‌پرستي و گناه در جامعه ازجمله اقدامات والاي حضرت محمد(ص) در طول زندگيشان ‌است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: قرآن، سرنوشت هر یک از جوامع و قبایل مختلف را بيان مي‌كند و با تبيين آن‌ها انسان را به اهداف والاي خود هدايت مي‌كند.

وي افزود: خداوند در بسياري از آيات قرآن، تمامي انسان‌ها را ناتوان از آوردن يك آيه قرآن دانسته است و اين كتاب را اعجازي به شمار آورده كه از ارزش آن در طول قرون كاسته نمي‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: براساس روايات ائمه اطهار(ع)، تلاوت 50 آيه قرآن در طول روز براي هر فرد مسلمان، امري مهم دانسته شده است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد../س


برچسب ها: زیارت ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.