حائري گفت: اگر قفل سيستم بانكي باز شود وتحريم‌هاي اين حوزه به طور كامل لغو شود قطعا بخش عمده‌اي از كمبود نقدينگي كه گريبانگير صنايع كشور شده است برطرف مي‌شود.

عليرضا حائري دبير انجمن صنايع نساجي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سبك شدن تحريم‌هاي يك‌طرفه غرب، اظهار داشت: زماني مي‌توان از شكسته شدن كمر "تحريم" صحبت كرد كه محدوديت‌هاي "بانكي" به صورت كامل لغو شوند و زمينه براي نقل و انتقال پول، گشايش اعتبار LC و راه‌اندازي خطوط اعتباري بين‌المللي براي صنايع كشور، هم‌چون سابق فراهم شود.

وي با بيان اينكه از زمان اعمال تحريم‌ها به جاي گشايش 10 درصدي LC، مجبور به گشايش 130 درصدي در اتاق مبادلات شديم، افزود: همين مسئله نياز به نقدينگي را 13 برابر كرد.

وي ادامه داد: هم‌چنين نوسانات نرخ ارز موجب افزايش 2.5 برابري نياز به نقدينگي در صنايع مختلف شد.

حائري تصريح كرد: به طور كلي پس از تحريم سيستم بانكي كشور، نياز واحدهاي صنعتي به نقدينگي 30 برابر زمان نبود تحريم‌ها شد.

عضو هيأت مديره صنايع نساجي كشور اظهار داشت: قطعا با توجه به نبود منابع كافي و بدهي معوق 70 هزار ميليارد توماني بانك‌ها نمي‌توان انتظار تامين نياز 30 برابري نقدينگي واحدهاي صنعتي را توسط بانك‌هاي كشور داشت.

دبير انجمن صنايع نساجي كشور با بيان اينكه در نتيجه واحدها مجبور به كاهش توليد هستند، گفت: با توجه به كاهش مواد اوليه، كاهش توليد و نياز روزافزون به نقدينگي قيمت تمام شده و قيمت فروش محصولات بالا مي‌رود كه اين موضوع موجب از بين رفتن رقابت در بازار مي‌شود.

حائري با اشاره به اينكه نتيجه حل مشكل نقدينگي صنايع، افزايش و رونق توليد و در نهايت كاهش قيمت تمام شده محصول نهايي است، تصريح كرد: اگر قفل سيستم بانكي باز شود وتحريم‌هاي اين حوزه به طور كامل لغو شود قطعا بخش عمده‌اي از كمبود نقدينگي كه گريبانگير صنايع كشور شده است برطرف مي‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، اقتصاد ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار