رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: دو هزار و 200 واحد صنعتی استان در بخش نساجی فعالیت می کنند و 130 هزار نفر در سطح استان اصفهان در این حرفه مشغول به کارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،‌ حاتم شاه کرمیˈ در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: 42درصد اشتغال استان مرتبط با بخش نساجی است که بعد از فولاد مطرح ترین صنعت اصفهان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان75 درصد فرش ماشینی کشور، 65 درصد پارچه چاپی، 90 درصد باند و گاز و 50 درصد الیاف مصنوعی ایران را تولید می کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان با اشاره به مصرف سرانه 16 تا 17 متر پوشاک در ایران گفت : براین اساس به یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب پارچه برای کل جمعیت نیاز داریم که
350 میلیون مترمکعب آن از طریق واردات تامین می شود و اگر ورودفناوری در این صنعت به خوبی صورت گیرد، امکان تولید آن در داخل وجود دارد.
وی اظهار کرد: مشکلات تولید در این صنعت بویژه در سال های اخیر تغییر شدید نرخ ارز، افزایش تحریم های خارجی، همکاری نکردن بانک ها برای ارائه تسهیلات و افزایش نرخ حامل های انرژی بوده است.
شاه کرمی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بارقه های امیدی به دل فعالان این صنعت تابیده و امیدواریم قفل تحریم ها و تسهیلات بانکی باز شود.
عضو کارگروه شورای گفت گوی دولت با بخش خصوصی در استان اصفهان گفت: در جلسه اخیر با استاندار اصفهان دو موضوع رفع موانع سرمایه گذاری و مشکلات صادارت در استان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه 17 ماده مصوب شده که بخشی استانی است که استانداری دنبال می کندو بخشی نیز برای تصویب به دولت ارائه شده است.
وی تاکید کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار با وجود مصوب شدن در مجلس همچنان مورد غفلت مانده و قرار است از دی ماه به طور جدی در همه دستگاه هاا اجرایی شود.
در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان نمایندگانی از استان های تهران، اصفهان، یزد، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قم و کشورهای ترکیه و هند و چین حضور دارند.
برگزاری سه همایش تخصصی همزمان با نمایشگاه، انجام روند ثبت نام به صورت استفاده از نرم افزارهای تخصصی برای انجام مراحل بازاریابی از ویژگی های این دوره از نمایشگاه است.
این نمایشگاه تا 30 آذر ماه در ساعات بازدید 15 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود./س

برچسب ها: اصفهان ، واحد ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.