نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال مدیریت صحیح برای بهره برداری مطلوب از جنگل های شمال در رونق اقتصادی و رفع معضل بیکاری استان های شمالی کشور بسیار موثر است.

شمس الله شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به برخورداری منطقه شمال از مواهب طبیعی نظیر جنگل و دریا، افزود: به علت استفاده بهینه نکردن از این ظرفیت ها در رونق اقتصادی منطقه، متاسفانه این استان ها نسبت به سایر مناطق کشور بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی رفع معضل بیکاری منطقه در اختیار گرفتن مدیریت جنگل های شمال توسط مسوولان این استان ها است و این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: بر همین اساس تلاش می شود تا از جنگل های شمال به عنوان یک بوستان البته به مدیریت صحیح برای مسافران و گردشگران بهره برداری قرار گیرد و درآمد حاصل از ورودی به جنگل ها نیز برای آبادانی منطقه هزینه شود.

این عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به علت نگاه مثبت برای رفع معضل بیکاری و توسعه همه جانبه استان های شمالی هم چنان شاهد تخریب جنگل های شمال هستیم و این رویه نیز بسیارنگران کننده است.

وی فراهم نبودن بسترهای مناسب برای اشتغال زایی، بیکاری ، بهره برداری غیر اصولی از جنگل ها را از جمله علت های اساسی تخریب جنگل های شمال برشمرد.

شریعت نژاد گفت: هم اینک شاید در یک دوره زمانی متوجه تخریب جنگل های شمال نباشیم، اما در یک دهه آینده متوجه خواهیم شد که تخریب این عرصه ها سیرصعودی پیدا کرده است.

جنگل های شمال 9/1 میلیون هکتار وسعت دارد./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: جنگل ، شمال ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.