رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طی سال‌های اخیر 8 هزار اثر هنری شامل کتاب، رمان، داستان و فیلم و ... در زمینه ترویج فرهنگ وقف تولید شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی محمدی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است افزود: این سنت حسنه پس از سال‌ها کوشش و تلاش اهل بیت(ع) و علمی اسلام نگاه داشته شده و به دست ما رسیده است.
 
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، ادامه داد: برای تحقق استقلال مالی و حوزه‌های علمیه باید به سنت حسنه وقف‌های حوزوی توجه شود، تا 150 سال بحث وجوهات چندان مطرح نبود و حوزه‌ها توسط درآمد موقوفات خود اداره می‌شدند.

محمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در زمینه وقف و تاثیر آن بر روی فرهنگ و تاریخ جوامع مسلمان‌نشین اظهار داشت:‌ حذف فقر، محرومیت و جهل از میان مردم هدف اصلی واقفان بوده است.
 
وی با اشاره به تلاش برخی سردمداران  دوره‌های قاجار به ویژه پهلوی برای کمرنگ کردن فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد:‌ سازمان اوقاف به تنهایی نمی‌تواند به جبران همه عقب ماندگی‌ها بپردازد هرچند امروز پویایی و اثر بخشی اوقاف کاملا مشهود است و در عمل این حقیقت را نشان داده است.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تجهیز بخش‌های مختلف این سازمان به فناور‌های روز را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: سازمان اوقاف یکی از مجهزترین نهادها در کشور محسوب می‌شود و نظم جاری در امور هم نتیجه استفاده از همین فناوری‌هاست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اوقاف ، خیریه ، کشور ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار