رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: قم به لحاظ صنعتی توسعه مناسبی داشته است اما با وجود ظرفیت های ویژه این استان تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، غلامحسین شافعی در دیدار با ابوالفضل حجازی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر فعالان اقتصادی استان قم اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی یکی از وظایف اتاق بازرگانی کشور است که معاونت امور استان ها وظیفه ارتقاء سطح اتاق های کشور را بر عهده دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران وضعیت اتاق های بازرگانی استان ها را نسبت به گذشته مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ارتباط با اتاق سایر کشورها و تشکیل اتاق های مشترک و کمیته های مشترک با آنها براساس سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر وظایف اتاق بازرگانی کشور است که در نظر داریم استان ها را نسبت به جایگاه و ظرفیت های موجود در این حوزه فعال کنیم.

شافعی تصریح کرد: باید میزان حضور اتاق های بازرگانی استان ها در مسائل اقتصادی مناطق افزایش پیدا کند که در این زمینه نیز برنامه هایی در حال تدوین می باشد.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی کشور جهت حمایت و همکاری در زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت جدید فرصت مناسبی ایجاد شده که بخش خصوصی مشارکت عملی بیشتری داشته باشد و اتاق های بازرگانی می بایست از فرصت ایجاد شده به خوبی استفاده نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران با اشاره به دیپلماسی جدید دولت گفت: در تعاملات جدید با فعالان اقتصادی و اتاق های بازرگانی سایر کشورها نیز با لحاظ نظر حاکمیت و مصالح کشور فرصت خوبی جهت توسعه اقتصادی ایجاد شده است.

وی در ادامه با استقبال از گزارش ارائه شده از وضعیت صنعتی و رشد سرمایه گزاری در استان قم بیان کرد: قم به لحاظ صنعتی توسعه مناسبی داشته است اما با وجود ظرفیت های ویژه این استان تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به ظرفیت های استان قم تصریح کرد: باید از حضور مراجع تقلید و حوزه های علمیه بیش از پیش بهره برد و در توسعه و رشد استان استفاده کرد./س

برچسب ها: قم ، جایگاه ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.