مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم از صدور پروانه پرورش 20 تن ماهی سردآبی در سه ماهه سوم سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا طاهری با بیان اینکه اخیراً بازار ماهی‌های زینتی در کشور رونق گرفته و مشاغل مختلفی با آن درگیر شده است از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با تکثیر و پرورش ماهیان زینتی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پرورش ماهیان زینتی کار تخصصی بوده که شامل آکواریوم آب شیرین، آب شور، سردآبی، گرم آبی و... است گفت: در سه ماهه سوم سال جاری دوره آشنایی با ماهیان زینتی توسط جهاد کشاورزی استان قم برای 32 نفر برگزار شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به بازار ماهیان زینتی گفت: این تجارت در نزدیک به 180 کشور جهان رواج دارد و تولید هر 50 قطعه ماهی زینتی موجب اشتغالزایی برای حدود 15 نفر می‌شود.

طاهری از صدور هشت فقره مجوز مشاغل خانگی فعالیت پرورش ماهیان زینتی در سه ماهه سوم امسال خبر داد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: این سازمان مبلغ 770 میلیون ریال سهم دولت در پاییز امسال، کمک‌های فنی و اعتباری توسعه شیلات پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ماهی سردآبی در کشور ماهی قزل‌آلا است گفت: در سه ماهه سوم سال‌ جاری در استخرهای دو منظوره کشاورزی 700 هزار بچه ماهی سردآبی رهاسازی شده است.

طاهری عنوان کرد: در فصل پاییز سال ‌جاری پروانه توسعه پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت 20 تن صادر شد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ماهیان گرمابی در دمای بین 18 تا 32 درجه سانتی گراد پرورش داده می‌شود اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال‌جاری سه هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای دو منظوره کشاورزی رهاسازی شد.

طاهری با بیان اینکه استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی موجب استفاده بهینه از منابع آبی می‌شود گفت: در فصل پاییز امسال 30 فقره بازدید ادواری از استخرهای دو منظوره کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان قم صورت گرفته است.

وی همچنین از انجام 10 فقره بازدید اولیه منابع آبی در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد.

شیلات مجموعه علومی است که به شناسایی، اکولوژی، تکثیر و پرورش، صید و بهره‌برداری، نگهداری، عمل آوری و فرآوری ماهیان و سایر آبزیان و یا محصولات حاصل از آن می‌پردازد./س

برچسب ها: قم ، صدور ، پروانه ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.