رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: رشد با سوادی از 31 درصد پیش از انقلاب در حال حاضر به بیش از 90 درصد در سال 92 رسیده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صبح امروز آیین گرامی‌داشت هفتم دی ماه به همراه تجلیل از عوامل اداری و اجرایی سوادآموزی آموزش و پرورش دهدشت برگزار شد.

فریدون فاطمی‌زاده در این آیین ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) از زحمات و تلاش کلیه آموزشیاران، کارکنان و مجموعه نهضت سوادآموزی که توانستند افتخاری به افتخارات انقلاب اسلامی در سنگر علم و دانش بیفزایند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با عنایت به پیام تاریخی حضرت امام راحل در تشکیل نهضت سوادآموزی، اهمیت علم و آگاهی را از دیدگاه حضرت امام (ره) و آینده‌نگری وی را بسیار مهم و چراغ راه همه مسئولین و مردم دانست و اظهار کرد: امروز چهره‌های موفق سوادآموزی نتیجه تلاش‌های چند ساله کارکنان نهضت سوادآموزی هستند.

وی افزود: با توجه به تفکیک مناطق تابعه شهرستان و استقرار فعالیت سوادآموزی به صورت متمرکز در ادارات آموزش و پرورش هر منطقه، درسال تحصیلی 1392 پالایش اسمی جدید برابر سامانه سوادآموزی در سطح شهرهای سوق و دهدشت و روستاهای تحت پوشش توسط مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی و همکاری تشکل غیردولتی صورت گرفت که در نتیجه پالایشی در امر سوادآموزی شهرستان به وجود آمد.

این مسئول همچنین با ارائه شاخص‌های سوادآموزی گفت: رشد با سوادی از 31 درصد پیش از انقلاب در حال حاضر به بیش از 90 درصد درسال 92 رسیده است .

فاطمی‌زاده تعداد کل روستاهای بخش مرکزی را 195 روستا خواند و گفت: تعداد روستاهای فاقد بی‌سواد در این شهرستان 71 روستا و تعداد 124 روستا نیز افراد بی‌سواد در آن‌ها وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: تعداد افراد بی‌سواد اولیه پالایش در شهر و روستاهای منطقه یک‌هزار و 233 نفر بوده است که طی اقدامات و ارائه خدمات سوادآموزی تاکنون افراد بی‌سواد در سطح شهرستان 558 نفر هستند.

فاطمی‌زاده، تعداد کلاس‌های تشکیل شده غیر واگذاری در سال 1392 را هشت کلاس درس عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد 100 نفر طی دوره‌های تحکیم و انتقال توسط هشت نفر از معلمین، تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

این مسئول همچنین تعداد کلاس‌های واگذاری در سال تحصیلی 1392 را 376 کلاس درس خواند و خاطرنشان کرد: تعداد کل آموزش دهندگان مشغول به کار در این گروه 136 نفر بوده است که تعداد 238 سوادآموز تحت پوشش مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تعداد 138 نفر تحت پوشش تشکل‌های غیر دولتی بوده است.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه یادآور شد: تعداد 240 مورد بازدید آموزشی توسط مسئولین سوادآموزی از کلاس‌های درس صورت پذیرفته است.

در پایان برنامه از کارکنان اداری و مسئولین سوادآموزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شهرکرد ، سواد ، دهدشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.