فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز جمعه عملیات تروریستی مرکز بیروت را که بر اثر آن یکی از مشاوران سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان کشته شد محکوم و آن را اقدامی بزدلانه توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاخ الیزه (نهاد ریاست جمهوری فرانسه) با انتشار گزارشی اعلام کرد رئیس جمهور عملیات تروریستی مرکز بیروت را محکوم و آن را اقدامی بزدلانه توصیف می کند. در این اقدام تروریستی، شماری از جمله محمد شطح وزیر دارایی سابق لبنان کشته شدند.

فرانسوا اولاند امروز در تماسی تلفنی با میشل سلیمان همتای لبنانی خود، حمایت دولت فرانسه را از لبنان برای برقراری ثبات و امنیت اعلام کرد. رئیس جمهور فرانسه از همه طرف های درگیر در لبنان خواست برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشورشان تلاش کنند. 

خبرگزاری ملی لبنان و اعضای گروه چهارده مارس به خبرگزاری فرانسه گفتند در نتیجه عملیات تروریستی امروز محمد شطح وزیر دارایی سابق لبنان و مشاور کنونی سعد حریری، رهبر گروه 14 مارس که مخالف دولت سوریه و جنبش حزب الله لبنان بود کشته شد. 

تحولات لبنان برای فرانسه مهم است زیرا این کشور در شرایط کنونی 900 نظامی در چارچوب ماموریت سازمان ملل (یونیفیل) در این کشور مستقر کرده است. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار