رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور : تجربه 10 ساله بازسازی بم هم اکنون قابل عرضه در سطح بین المللی است وامیدواریم بازسازی بم تا دو سال آینده به طور کامل پایان یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،محمدعلی نجفی در همایش بم ویک دهه تجارب میراث فرهنگی گفت:10 سال پیش حادثه دلخراشی در این نقطه از کشورمان رخ داد که علاوه بر بم یک ملت را عزادار کرد .

معاون رییس جمهوری ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه زلزله دلخراش بم گفت:از طرفی به مردم بم باید تبریک هم گفت، به خاطر اینکه به رغم این حادثه، دوباره شهر را بر پا کردند، لذا لقب دار الصابرین واقعا" شایسته این مردم صبوراست .

وی با اشاره به اینکه زلزله بم تذکری برای کشور بود که بدانیم سرزمین ما یک منطقه زلزله خیز است و همواره در معرض حوادث گوناگون هستیم، بر ضرورت آمادگی کامل برای مقابله با اینگونه حوادث تاکید کرد.

نجفی با بیان اینکه ظرفیت های بم فقط در گردشگری و ارگ خلاصه نمی شود ،گفت:در بم علاوه بر ارگ محوطه ها و ابنیه های فراوانی وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند گردشگران را جذب کند و بم با توجه به اقلیم و فرهنگ خوبی که دارد، می تواند در این زمینه ها نیز فعال باشد .

معاون رییس جمهوری همچنین علت حضور خود در سالروز زلزله بم را این گونه بیان کرد و گفت: دولت، مردم بم و بم را فراموش نکرده است و بم همچنان با مشکلاتی روبروست که در دولت مطرح و برای آنها چاره اندیشی خواهد شد.

نجفی همچنین در خصوص مرمت ارگ نیز پیشنهاد کرد:خیران علاقه مند به ارگ و احیای آن و همچنین فرهنگ دوستان در یک انجمن ساماندهی شوند تا بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد . /س

برچسب ها: بم ، تجارب ، میراث ، اقلیم ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.