جانشین رییس پلیس راهور ناجا،از عدم پیشرفت وهمکاری نکردن خودروسازهای دولتی وخصوصی در ارتقاء نبخشیدن به افزایش ایمینی خودروها متناسب با حداقل استانداردها با وجود اخطارهاو درخواست های مکرر ناجا به شدت انتقاد کرد.

سردار موسی امیری در حاشیه یادواره پنج شهید روستای آبدنگسر اسپهی کلا از بخش دابودشت آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:متاسفانه برخی از این خودرو سازها پیشرفتی در افزایش ایمنی خودروهای تولیدیشان نداشتند، حتی متاسفانه پسرفت هم داشتند.

وی افزود: با وجود درخواست ها واخطارهای پلیس به خودروسازهای دولتی وخصوصی داخلی در ارتقاء ایمنی تولیداتشان،متاسفانه در این مدت آنان هیچ کمکی به پلیس درکاهش تصادفات نکردند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا در عین حال،کاهش 12درصدی میزان تصادفات و نیز 8درصدی میزان تلفات رانندگی درهشت ماهه امسال کشور را فقط در همکاری و همراهی خوب مردم با پلیس اعلام کرد و افزود:آخرین فرصتی که پلیس برای شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل با استاندارد ‌یورو 2 تعیین کرده فقط تا پایان امسال خواهد بود و از سال 93 باید حتما این ارتقاء را تا ‌یورو3 وحتی 4 داشته باشند.

سردار امیری ادامه داد:متاسفانه غالب خودروهای سواری تولید داخل یورو2 است و امیدواریم خودروسازان خودشان را با استانداردهای بالاتر برسانند.

وی تصریح کرد: البته تعداد کمی از خودروسازهای داخلی حتی تولیداتی برابر با استانداردهای یورو4 و5 در کشور تولید کردند که پلیس از اقدام آنان واقعٱ تشکر می کند./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: استاندارد ، خودرو ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.