معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن وتجارت گفت : اولین مساله ما در بازرگانی داخلی تامین کالاهای مورد نیاز مردم است ونباید در هیچ شرایطی در این امر خللی وارد شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،حسن یونس سینکی در همایش روسای سازمان های صنعت ، معدن وتجارت استان ها که امروز با رویکرد بررسی راهبردها، اهداف و رویکردهای بخش بازرگانی داخلی در کرمان آغاز شد ، افزود: امید است در این همایش تصمیماتی برای بازرگانی داخلی در دو سال آینده اتخاذ ، کمیته ای برای پیگیری تصمیمات تشکیل و برای هر تصمیم زمان و مسئول اجرا، مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه محیط بازرگانی از مسائل اساسی بازرگانی هر کشور است ، خاطرنشان کرد: محیط بازرگانی از ساختارها ،رفتار،فرهنگ ، سود وزیان حرفه ای خود شکل می گیرد وکسانی که در این محیط کار می کنند باید این محیط را به صورت متناسب تغییر دهند.

سینکی گفت: دولت باید در نظام بازرگانی ایفای نقش کند ونظام بازرگانی در ساختارسازی ، سیاست گذاری ،قانون مندی وبرنامه ریزی نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت ، معدن وتجارت نمی تواند جای مصرف کننده تصمیم بگیرد افزود: ما فقط می توانیم در تغییر فرهنگ مصرف ، فقط الگو ارائه و با ایجاد مطلوبیت برای تولید کننده ومصرف کننده، محیط بازرگانی را ارتقاء دهیم.

سینکی خاطر نشان کرد: صنعت ، معدن و تجارت می تواند سازوکار مناسب برای دفاع از حقوق مصرف کننده و تولید کننده برقرار کند.

وی گفت : ما نباید برای مردم تصمیم بگیریم بلکه باید شرایط را فراهم کنیم که مردم در شرایط مطلوب برای بازار خودشان تصمیم بگیرند.

سینکی افزود: در صورت برگزاری نمایشگاه ، برای دفاع از تولید کنندگان داخلی نباید به هیچ عنوان کالای خارجی در آن عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه نظام کارآمد توزیع به معنای رساندن محصول مناسب در مکان وزمان مناسب به مصرف کننده است، خاطر نشان کرد: نظام توزیعی که افزایش قیمت کالا و بروز نوسانات شدید در قیمت ها را داشته باشد، کارآمد نیست.

سینکی تصریح کرد: رسیدگی به حل وفصل مسائل اصناف با تکیه بر قانون مندی های صنفی از دیگر اصولی است که باید در بازرگانی داخلی به آن توجه شود./س


برچسب ها: تامین ، کالا ، تولید ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.