مدیرجهاد کشاورزی درمیان گفت: سطح زیر کشت زعفران شهرستان درمیان 202 هکتار است که از این سطح 480 کیلوگرم زعفران خشک تولید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران غلامرضا وارسته، عمده محصولات باغی شهرستان را زعفران، زرشک، بادام، پسته، گردو و انگور اعلام کرد و گفت: میزان تولید محصولات باغی امسال نسبت به سال گذشته به دلیل رخ ندادن سرمازدگی بهاره از افزایش 20 درصدی برخوردار است.

وی افزود: سطح زیر کشت باغ­‌های دیم و آبی شهرستان به ترتیب 341 و 2 هزار و 919 هکتار است.

وارسته به مشکلات پیش رو به خرده مالکی زمین­های کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تسطیح و یکپارچه­سازی زمین­ها، جهاد کشاورزی با بازدیدهای میدانی و ترویج فرهنگ تسطیح و یکپارچه سازی، درصدد رفع این مشکل است، اما به علت زیاد بودن مالکان و توافق نکردن همه آنها برای تسطیح و یکپارچه سازی، با مشکل مواجه هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان درخصوص توسعه و ترویج کشت­های جدید که به آب کمتر نیاز دارد، گفت: در حال حاضر کشت سورگوم علوفه‌ای، ارزن و ذرت علوفه­ای به جای کشت بهاره جالیز، کشت ترتیکاله در الگوی کشت پاییزه برای استفاده علوفه دام و کشت به روش جدید سهل کشت در غلات پاییزه برای صرفه جویی در مصرف آب و مقابله با شوری و توجه به ارقام جدید گندم الوند و آنفارم به عنوان رقم مقاوم و پر محصول در دستور کار است.

وارسته درخصوص بیمه محصولات کشاورزی و دامی افزود: 705 هکتار از زمین های زیرکشت گندم، 118 هکتار زمین زیر کشت جو، 190 هکتار باغ زرشک، 31 هکتار باغ پسته، 18 هزار و 157 راس دام سبک و 2 هزار و 723 راس دام سنگین در سال زراعی گذشته در این شهرستان بیمه شد.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: زعفران ، درمیان ، خراسان ، زرشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.