دانشمندان ربات چهار چرخی به نام CoBot ساختند که از آن برای کمک به مردم و انجام كارهاي مورد نظر كنترل كنندگانش استفاده خواهد شد و حتی می توان از راه دور هم به آن دستورات لازم را داد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران،دانشمندی به نام مانوئلا از تیم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون (CMU)دست به ابداع ربات چهار چرخی به نام CoBot زده است که این ربات برای انجام سرویس های داخلی و همچنین ارتباط بر قرار کردن و کمک به مردم تولید شده است.

از جمله کارهای دیگری که قادر به انجام دادن آن است، جابجایی اشیا، ارائه ی پیغام ها، محافظت از افراد و رفتن به مکان هایی است، که به او دستور داده می شود و تمامی این وظایف را به طور مداوم، در طول هفته ، در یک ساختمان چند طبقه اجرا می کند و می تواند تا صدها کیلومتر، درون ساختمان را طی کند.

همچنین CoBot  قادر است که برای مسیرهایی که حرکت می کند، برنامه ریزی نماید و حتی سطوح حرکتی خود را هموار نموده و به صورت خودگردان حرکت نماید. در ضمن نوع حرکت، سطوح مسطح و مکان های قرار گرفتن درب و پنجره در طول مسیر را شناسایی می کند و به این ترتیب در طول حرکت از برخورد با موانع اجتناب خواهد کرد.

نکته ی جالب توجه این است که اگر، کارت عضویت  CoBot را داشته باشید، می توانید از راه دور هم او را کنترل نمایید. و روند کار، به این صورت است که وارد وب سایت مربوط به  CoBot شده و طبق فهرستی از توانایی های ربات، که برای شما باز می شود عمل مورد نظر را انتخاب کرده و به این صورت، آن کار را برای شما انجام می دهد و اگرCoBot  در آن لحظه مشغول به کار دیگری بود، از طریق دیگری درخواست شما انجام خواهد شد.

در نهایت CoBot با آگاهی از محدودیت های خود، فعالانه آماده است تا به درخواست کمک به مردم پاسخ مثبت دهد. هدف اصلی از تولید این ربات، کمک به انسان ها برای انجام اموری است که خودشان قادر به انجام دادن آن نیستند و یا  انجام دادن کارهایی، در مکان هایی که خودشان حضور ندارند. در این صورت از طریق وب سایت مرتبط در خواست مورد نظر را به ربات ارائه می دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ربات ، فناوری ، کامپیوتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.