مديركل راه آهن اراك از اتمام عملیات اجرایی بازسازي خط يك ايستگاه راه آهن شازند خبر داد.

 

جلال الدین كوكنار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:خط يك ايستگاه شازند به طول 480 متر در مدت دو روز بازسازي شد.

وی افزود:خطوط قبلي از تراورس هاي چوبي و ريل هاي U33 تشكيل شده بود كه در بازسازي اخير 270 متر از تراورس هاي بتني و ريل 60R استفاده شده و 210 متر از ريل هاي U33 استفاده شده است.

وی هدف از اين بازسازي ها را ارتقای سطح ايمني خطوط برای سير قطار ها به خصوص قطار هاي مسافري دانست و گفت: بازسازي بلاك هاي سميه-مومن آباد و بلاك
ساقه-باغيك و تطويل خطوط ايستگاه ها در اولويت كاري راه آهن اراك قرار دارد.

کوکنار در ادامه بر توسعه حمل و نقل ریلی تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف بلند مدت در حوزه حمل و نقل ریلی که در برنامه پنجساله ساله و سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده است مستلزم یک عزم ملی و همکاری و تعامل بین دولت و مجلس و پشتیبانی از طرح های توسعه ای در راه آهن است چرا که در سند چشم انداز سهم راه آهن از جابه جائی مسافر 18 درصد و جابه جائی بار 30 درصد پیش بینی شده است.

مدير كل راه آهن اراك تخصیص منابع دولتی مناسب، ترسیم نقشه راه ، سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی را از الزامات تحقق اهداف این سند در حوزه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: طبق برنامه 20 ساله می بایست،سالانه 250 1کیلومتر خط ریلی بسازیم تا در پایان برنامه به 25 هزار کیلو متر خط راه آهن دست پیدا کنیم.

گفتني است پيش از اين خط دو ايستگاه شازند بطول 460 متر بازسازي شده بود./س

برچسب ها: بازسازی ، ریل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.